صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و دو - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و دو - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

تحقق گمرک هوشمند
 به همت دانش‌بنیان‌ها
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در آیین امضای قرارداد ساخت ۱۲ دستگاه آشکارساز کامیونی و افتتاح رسمی این دستگاه‌ها به صورت ویدیو کنفرانسی در گمرکات کشور، «نفوذ، ورود و استفاده از صنعت دانش‌بنیان کشور در تمام عرصه‌ها» را از دستاوردهای دولت سیزدهم خواند.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی سامانه جامع گمرک هوشمند را نیز بسیار مهم دانست و افزود: بازطراحی و بازنویسی فرایندهای گمرک (گمرک هوشمند) که سبب افزایش سرعت طی تشریفات و کاهش ماندگاری کالا می‌شود، به همت دانش‌بنیان‌ها رقم خورد.
معاون علمی رئیس‌جمهور، «غزال‌های دانش‌بنیان» را هم یکی از افتخارات بزرگ زیست بوم علم و فناوری برشمرد و عنوان کرد: این شرکت‌ها طی پنج سال گذشته، متوسط رشد سالانه بالای پنجاه درصد داشته، هر یک بیش از ۲۰۰ نیروی متخصص به کار گرفته و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

تولید محصولات فناورانه
 برای زائران اربعین
یک شرکت‌ دانش‌بنیان فعال در حوزه محصولات بهداشتی و سلامت در آستانه اربعین حسینی، تولید رسمی محصولات ویژه راهپیمایان اربعین را با هدف حفظ سلامت و کمک به شرکت کنندگان در این مراسم آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، بیتا مهروی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: محصولات ویژه اربعین حسینی برای رفع نیازهای زائران و طبق بازخوردهای سال‌های گذشته طراحی و تولید شده است.وی پودر ضد عرق سوز شدن را از این محصولات دانست و یادآور شد: این پودر دارای خاصیت آنتی باکتریال، جذب رطوبت مازاد، خنک‌ کردن پوست و حفظ لطافت و رطوبت پوست، کاهش درد و التهاب، کاهش‌تعرق در نواحی‌ مانندزیر بغل و کشاله ران و خوشبو کننده کفش است.اسپری ضد تعریق نیز از دیگر محصولات کاربردی برای رفع نیاز زائران در اربعین حسینی است.

جستجو
آرشیو تاریخی