صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

نوسان سکه
در کانال ۴۱ میلیون تومان

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید روز گذشته بر‌اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران تا لحظه درج این خبر ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که نسبت به روز کاری گذشته (شنبه) افزایش ۶۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد. هر قطعه سکه طرح قدیم نیز با ۱۱۰ هزار تومان افزایش، ۳۷ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان فروخته شد. قیمت نیم‌سکه در روز گذشته نسبت به شنبه هفته جاری به ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته است، همچنین ربع سکه با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید. سکه یک گرمی نیز با ۱۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به روز شنبه هفته جاری در قیمت هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

 

راه‌اندازی نخستین سامانه هوشمند داد و ستد و انبارداری طلا

پلتفرم داریک اولین پلتفرم آنلاین معامله و انبارداری فلزات گرانبهاست که راه‌اندازی شده است.
علیرضا شاه‌میرزایی- معاون صمت- در نشست خبری رونمایی از اولین شرکت پذیرش‌شده در سندباکس تخصصی صنعت، معدن و تجارت، گفت: ایجاد سندباکس‌ در حوزه فلزات گرانبها می‌تواند ریسک‌هایی که در چنین معاملاتی وجود دارد را کاهش دهد تا تجربه‌های گذشته همچون پروژه سکه ثامن که در حقیقت خالی‌فروشی انجام می‌شد و همین موضوع اعتماد مرم را سلب کرده بود، دیگر اتفاق نیفتد. در ادامه این مراسم امین کلاهدوزان- رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک - ضمن اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰، حجم تجارت الکترونیک حدوداً ۱۲۰۰ همت بوده که در سال ۱۴۰۱ این عدد به بیش از ۱۸۰۰ همت رشد کرد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، نیز به نزدیک ۳۲۰۰ همت رسیده است؛ برنامه‌ای که در مرکز تجارت الکترونیک در قالب برنامه‌ای پنج ساله تدوین کرده، هدفگذاری برای دستیابی به عدد ۹۰۰۰ همت در تجارت الکترونیک است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرو در حوزه کسب و کار الکترونیک و فناوری، مفهومی تحت عنوان سندباکس پیاده‌سازی شده تا از این چالش‌ها جلوگیری شود. سندباکس محیطی را فراهم می‌کند تا به جای آنکه دولت‌ها در اتاق‌های در بسته مقررات‌گذاری کنند و شرکت‌ها و سیستم‌های جدید ایجاد شود، ظرفیتی در یک محیط آزمون ایجاد شود تا اجازه دهد که چند شرکت پیش‌رو در تکنولوژی و کسب و کار، فعالیت خود را در قالب یک چهارچوب مشخص و توافق شده با دولت انجام دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی