صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران تکذیب شد

فرانسه: تهدید ورزشکاران اسرائیلی ربطی به ایران ندارد

جنایات 10 ماهه رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین حالا گریبانگیر صهیونیست‌ها شده است. ماجرا از چند روز پیش از آغاز رسمی المپیک 2024 کلید خورد. زمانی که رسانه‌های عبری زبان به اتفاق یکدیگر خبر دادند که ورزشکاران صهیونیستی که قرار است در المپیک 2024 حاضر شوند، پیش از آغاز رقابت‌های پاریس، تهدید به مرگ شدند. در همین رابطه «تایمز اسرائیل» با اشاره به ارسال ایمیل تهدیدآمیز به 15 ورزشکار صهیونیست، خبر داد که تهدیدکنندگان خطاب به ورزشکاران اسرائیلی نوشته‌اند: اگر صهیونیست‌ها به تهدید همگان ادامه دهند، سرنوشت صهیونیست‌ها مانند سرنوشت فلسطینی‌های غزه خواهد بود. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که اطلاعات شخصی ورزشکاران رژیم صهیونیستی که در مسابقات المپیک در پاریس شرکت کرده‌اند، به سرقت رفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
این تهدیدها از یک سو و انزجار بی‌سابقه مردم کشورهای مختلف از رژیم صهیونیستی که در هو شدن کاروان متجاوزان ساکن سرزمین‌های اشغالی در مراسم رژه المپیک توسط تماشاگران تبلور یافت از سویی دیگر باعث شد تا دولت فرانسه تمهیدات ویژه‌ای را برای حفاظت از جان ورزشکاران صهیونیستی به کار گیرد. چه آنکه ورزشکاران اسرائیلی از زمان ورود به پاریس تحت محافظت نیروهای امنیتی فرانسه قرار دارند. محافظتی که تا پایان مسابقات ادامه خواهد داشت. سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله شین‌بت نیز به کمک فرانسوی‌ها آمده‌اند. با این حال مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا انزجار مردم دنیا از جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و تهدید ورزشکاران این رژیم را یک پروژه «یهودستیزی» معرفی کنند. تعمیم مخالفت جهانی با رژیم صهیونیستی به «یهودستیزی» پروژه نخ‌نما شده‌ای است که پیش از این نیز به کار بسته شده بود. اما مخالفت گسترده مردم کشورهای مختلف دنیا با رژیم صهیونیستی نشان از شکست این نقشه تکراری دارد.
 
اتهام‌زنی صهیونیست‌ها به ایران
پس از تهدیدات متعدد ورزشکاران رژیم صهیونیستی، این رژیم مدعی شد که ایران پشت پرده تهدید ورزشکاران صهیونیستی حاضر در المپیک است. در همین رابطه اداره ملی سایبری و وزارت فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی یک روز پیش از مراسم افتتاحیه المپیک 2024، اعلام کردند که هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی ایران اطلاعات شخصی اعضای کاروان ورزشی این کشور را که راهی المپیک پاریس شدند، در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.
گابی پورتنوی، رئیس اداره ملی سایبری اسرائیل هم ضمن تأیید این خبر، جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از یک رقابت بین‌المللی ورزشی غیرسیاسی برای «گسترش تروریسم دیجیتال» علیه اسرائیل متهم کرد.
همچنین یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز مدعی نقش داشتن ایران در تهدید ورزشکاران اسرائیلی شد.
 
دادستانی فرانسه تکذیب کرد
در پی ادعای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن ایران در تهدید ورزشکاران اسرائیلی، فرانسه تحقیقات خود در این باره را آغاز کرد و پس از چند روز دادستانی این کشور اعلام کرد که در تحقیقات درباره تهدیدهای ادعایی علیه ورزشکاران رژیم صهیونیستی حاضر در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نشانه‌ای از نقش ایران و یا دیگر کشورهای خارجی یافت نشده است.
پیشتر از دادستانی فرانسه نیز «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای یسرائیل کاتس نوشته بود: اتهامات و نفرت پراکنی‌های وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران در مورد المپیک۲۰۲۴ پاریس تلاشی مذبوحانه برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از نسل‌کشی در غزه و فرار رو به جلو در برابر خشم و نفرت جهانی از جنایات جنگی این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین است.

جستجو
آرشیو تاریخی