صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

طوفان خواف قدرت دید را به 50 متر کاهش داد
ایران زمین - طوفان و گرد و غباری که از روز یکشنبه در شهرستان خواف شروع شده بود همچنان ادامه دارد و با مختل کردن تردد در برخی از نقاط ، قدرت دید افقی را به 50 متر کاهش داده است.
اسماعیل میرزاده رئیس اداره هواشناسی خواف در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» با اشاره به اینکه این طوفان از قبل پیش‌بینی شده بود و هشدار سطح نارنجی هم صادر کردیم، گفت: هم‌اکنون سرعت طوفان به بیش از 75 کیلومتر در ساعت رسیده و به 80 کیلومتر در ساعت هم خواهد رسید.
وی ادامه داد: این طوفان همراه با گرد و غبار است و به همین دلیل تأثیر زیادی در کاهش دید افقی بخصوص برای رانندگان داشته است. در برخی از نقاط  قدرت دید به 300 متر و در برخی از نقاط  دیگر به 50 متر کاهش پیدا کرده است. در این زمینه هشدارهای لازم به رانندگان داده شد که از تردد غیرضروری خودداری کنند چون جاده‌های مواصلاتی خواف تحت تأثیر این طوفان قرار گرفته است. همچنین فرمانداری با صدور اطلاعیه از مردم خواست از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.
میرزاده افزود: از شب گذشته شدت طوفان کاسته شد اما با سرعت کمتری ادامه خواهد داشت. همچنین موج جدید گرما از چهارشنبه هفته جاری دوباره این شهرستان را فرا می‌گیرد.

دعوت از شهروندان قمی
برای شستن درختان!
قم - درحالی‌که این روزها قم در اوج مشکلات ناترازی آب قرار دارد از شهروندان برای شستن درختان دعوت به‌عمل‌ آمده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اخیراً در گفت‌و‌گویی از شهروندان دعوت کرده تا در طرح شست‌و‌شوی درختان شرکت کنند.
 جوادیان در گفت‌و‌گو با رسانه رسمی شهرداری قم علت اجرای این طرح را این‌گونه بیان می‌کند: کاهش فتوسنتز گیاهان، اختلال در رشد و نمو گیاه، ایجاد تنش، خشکی، صدمه به بافت گیاه و ضربه به سطح برگ از مهم‌ترین اثرات زیانبار گردوغبار روی فضای سبز شهری است و در طرح شست‌و‌شوی درختان، گردوغبار از سطح سبز گیاه، شسته و خارج می‌شود تا گیاه دوباره بتواند فرایند فتوسنتز طبیعی خود را انجام دهد و از شیوع آفات و بیماری روی گیاه جلوگیری شود. منتقدان تأکید دارند مشکل گردوخاک و ریزگردها در استان قم حل نشده و با وزیدن بادی ملایم بار دیگر هجوم خاک را در استان شاهد خواهیم بود.

جستجو
آرشیو تاریخی