صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۶

بسیج حمل‌ونقل برای اربعین

با شروع فروش بلیت اتوبوس برای متقاضیان سفرهای اربعین پروازهای عتبات نیز در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود

با اعلام مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی پروازهای ویژه اربعین در روزهای آینده آغاز می‌شود. همچنین پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای سفر اربعین برای 3 پایانه مرزی از 6 مرداد شروع شده و پیش فروش بلیت اتوبوس برای همه مرزها از 10 مرداد آغاز می‌شود.
بنابراعلام سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت پروازهای یکطرفه از مبدأ تهران و سایر استان‌های کشور به استثنای ۹ استان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شد.‌ بهای کل بلیت یکطرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شد.
 
ساماندهی پروازهای اربعین
رضا نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جریان افتتاح ترمینال جدید فرودگاه ایلام گفت: این مهم با هدف ساماندهی برای عملیات عظیم اربعین حسینی اجرایی شد.‌
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به پنج هزار و ۸۷۷ متر مربع مساحت این ترمینال گفت: با افزایش حدود ۲ برابری مساحت، ظرفیت پذیرش مسافر به ۷۰۰ هزار نفر در سال خواهد رسید، همچنین پروازهای اربعین از روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.
 
فراهم شدن ورود زائران پاکستانی
با توجه به اینکه در ایام اربعین زائران از کشورهایی مانند پاکستان از طریق مسیر ایران به عتبات می‌روند، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:‌ زیرساخت‌ لازم برای ورود زائرین پاکستانی اربعین به کشور از طریق پایانه‌های مرزی این استان فراهم شده است‌.
داریوش امانی در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه با اشاره به زیر‌ساخت‌های مناسبی که در این پایانه فراهم شده، گفت: سال گذشته شاهد ورود نزدیک به 42 هزار نفر زائر پاکستانی از این پایانه مرزی بودیم و امسال در صورت همکاری لازم از سوی دو کشور، پیش‌بینی ورود 100 هزار زائر پاکستانی در ایام اربعین حسینی را داریم.
 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود 18 هزار نفر زائر توسط ناوگان پاکستانی در سال گذشته تصریح کرد: در حال رایزنی با کشور همسایه در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری هستیم که با توجه به کمبود ناوگان مسافری در کشور، همه زائرین کشور پاکستان با ناوگان مسافری خود وارد کشور شوند و تشریفات گمرکی و قانونی کلیه این زائرین بدون ایستایی در داخل خود ناوگان صورت گیرد.
 امانی با یادآوری اینکه طرح جامع پایانه مرزی میلک مصوب شده و قرار است اقدامات اساسی در بحث بازسازی و ایجاد ساختمان‌های جدید مسافری و تجاری برای این پایانه انجام شود، ادامه داد: یکی از سیاست‌های کلان کشور این است که ما بتوانیم از ظرفیت‌های همسایگان به درستی استفاده کنیم. در این راستا با مدیریت 26 پایانه مرزی و اتخاذ سیاست‌گذاری‌های مطلوب سال گذشته حدود 58 درصد رشد ترانزیت در کشور ثبت شد. در بها‌رامسال نیز رشد 70 درصدی ترانزیت را از پایانه‌های مرزی داشتیم.
 وی با اشاره به افزایش چشمگیر ورود زائران پاکستانی از مرز ریمدان در سال گذشته عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز شاهد استقبال گسترده زائران از این مرز باشیم. سال گذشته حدود 48 هزار زائر از مرز ریمدان عبور کردند و با توجه به این آمار، اقدامات گسترده‌ای برای بهبود زیرساخت‌های این مرز انجام شده است که یکی از مهم‌ترین این اقدامات، بازسازی جاده دسترسی به مرز است که در سیل اخیر خسارت دیده بود.

فروش بلیت اتوبوس
همچنین مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین برای سه پایانه مرزی، گفت: پیش فروش همه مرزها ۱۰ مرداد آغاز می‌شود.
داریوش باقرجوان با بیان اینکه در ابتدا پیش‌فروش برای این سه مرز که کمترین تقاضا را دارند، شروع شده است، افزود: فعلاً تقاضای چندانی برای این پایانه‌های مرزی نداریم.‌ هدف ما این است که این سه پایانه را رونق دهیم تا از فشار بر مرزهای جنوبی از جمله مهران کاسته شود. این کار باعث می‌شود زائران اربعین حسینی دچار سختی نشوند، ضمن اینکه ما نیز به طور شایسته‌ای می‌توانیم به زائران عزیز خدمات‌رسانی کنیم. مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد:‌ از 10 مرداد 1403 پیش‌فروش بلیت رفت و برگشت اتوبوس ایام اربعین در سه مرز باقیمانده و در مجموع مرزهای 6 گانه آغاز خواهد شد. قیمت بلیت اتوبوس ایام اربعین توسط ستاد مرکزی اربعین تعیین شده است.
بر این اساس نرخ بلیت اتوبوس با توجه به یک سری خالی بودن آن محاسبه می‌شود اما قیمت‌های مصوب هنوز از سوی ستاد اعلام نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی