صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

مسأله «ایران» است، نه «جمهوری اسلامی»!
 خبر اول اینکه، ادعای واهی و خام‌دستانه «دونالد ترامپ» که خواستار نابودی ایران شده بود، از سوی یکی از چهره‌های نزدیک به او تکرار شد؛ «الهام کوهانیم»، نماینده ویژه امریکا در مبارزه با یهودستیزی در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ در یک مباحثه در فضای مجازی خواهان نابودی ایران شد. این خواسته در واکنش به پست یکی از کاربران امریکایی مطرح شد که پرسیده بود چه کسی هزینه حضور حامیان فلسطین در نزدیکی کاخ سفید را تأمین می‌کند. «کوهانیم» در پاسخ به این سؤال می‌گوید که ایران حامی معترضان ضد اسرائیلی است. در واکنش به این پاسخ، یکی از کاربران اپوزیسیون ایرانی به او توصیه می‌کند به جای لفظ ایران، به جمهوری اسلامی اشاره کند. اما دستیار سابق ترامپ ترجیح می‌دهد همچنان بر ادعای خود پافشاری کند و مدعی شود که «همه ایرانیان باید هزینه پس بدهند.»
به نظر می‌رسد خواسته واهی ترامپ و تکرار آن از سوی حامیان رژیم صهیونیستی در روند جلب آرایی است که نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری در میان بدنه یهودیان ساکن امریکا و طرفدار رژیم اسرائیل در فضای سیاست داخلی امریکا جست‌و‌جو می‌کند؛ ادعایی که پیشتر واهی بودن آن در دوره مسئولیت ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور ثابت شده و حتی به عقب‌نشینی او از خواسته‌های حداقلی خود برای مذاکره با ایران منجر شده بود.
 
دست‌فرمان اینترنشنال
به سمت ترامپ برگشت
 دست آخر اینکه، تلویزیون ضدایرانی ایران‌اینترنشنال پس از ساکن کردن مجری مشهور خود در سرزمین‌های اشغالی و شروع رسمی انتقادها به دولت بایدن، به عضویت کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ درآمده است. برنامه‌های این رسانه صهیونیستی حالا جز در حمایت از کودک‌کشان اسرائیلی و حمله به جمهوری اسلامی، مسیر جدیدی در تحلیل انتخابات ریاست جمهوری امریکا را نیز درپیش گرفته است. این شبکه با اعلام رسمی حمایت‌های خود از ترامپ، کامالا هریس رقیب او را خطرناک نامید و عدم حضور او در نشست قانون‍گذاران امریکایی با بنیامین نتانیاهو جنایتکار جنگی اسرائیل را به‌منظور جلب توجه برای گرفتن آرای مسلمانان امریکایی دانست.
این شبکه همچنین ابراز رضایت کرد که همچنان پس از تغییر نامزد حزب دموکرات امریکا، اوضاع نظرسنجی‌ها «خوشبختانه» به نفع ترامپ است.
این رسانه همچنین آتش‌زدن پرچم امریکا از سوی مخالفان حضور نتانیاهو در خاک این کشور را «فاجعه» خواند و حامیان امریکایی فلسطین را «وحشی» نامید.

جستجو
آرشیو تاریخی