صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

تشریح روند ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های ورودی و میان‌پایه

به گزارش ایسنا، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، درباره روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شهرستان‌های استان تهران گفت: روند ثبت‌نام به دو صورت انجام می‌شود؛ بخش اول ثبت‌نام مربوط به ثبت‌نام میان‌دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم است، به عنوان مثال ثبت‌نام از پایه دوم به سوم یا از پایه هفتم به هشتم است که بدون تغییر مدرسه توسط سامانه و مدیر مدرسه به صورت خودکار انجام می‌شود، مگر اینکه خود دانش‌آموز متقاضی تغییر مدرسه بر اساس تغییر محل سکونت باشد و باید در ثبت‌نام خود اصلاحیه انجام دهد.
وی با بیان اینکه مدل دوم ثبت‌نام مربوط به پایه اول ابتدایی، پایه هفتم و پایه دهم است، افزود: این سه پایه هر کدام دارای شرایط خاصی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی منوط به سنجش بدو ورود است، ادامه داد: هم‌اکنون دانش‌آموزان پایه اول در حال ثبت‌نام هستند و توصیه ما به والدین این است که در اسرع وقت اقدام کنند و می‌توانند روند ثبت‌نام را با مراجعه به سامانه my. medu. ir پیگیری کنند.
بهرامی با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه هفتم که از دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه اول می‌شوند از سوی مدرسه‌ای که در آن پایه ششم ابتدایی را گذرانده‌اند به نزدیک‌ترین مدرسه معرفی می‌شوند، گفت: این دانش‌آموزان به مدرسه معرفی شده و فرآیند ثبت‌نام آنان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم نکته‌ای به عنوان هدایت تحصیلی وجود دارد، افزود: طی 10 روز گذشته هدایت تحصیلی دانش‌آموزان انجام شد؛ هدایت تحصیلی به این معناست که دانش‌آموزان رشته مناسب خود را انتخاب کنند که براساس سلایق دانش‌آموزان، نظرات مشاوران، والدین و توانایی‌های علمی و تحصیلی، اولویت رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان مشخص شده و این هدایت تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا برای ثبت‌نام اقدام کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی