صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی عنوان کرد

سال تحصیلی پیش رو، در مسیر انقلاب صنعتی چهارم

غزل رضایی ثانی
خبرنگار


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی بر اهمیت توجه به روندهای علمی و فناورانه انقلاب صنعتی چهارم همچون هوش مصنوعی، تحول دیجیتال، اینترنت اشیا، پردازش سریع و فناوری‌های کوانتومی در محتوای برنامه‌های درسی در رشته‌های مختلف تاکید کرد.
 رضا نقی‌زاده در این زمینه به برنامه‌های وزارت علوم از سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در طول دو سال اخیر مطالعات متعددی در زمینه نحوه مواجهه هوشمندانه با روندهای جدید علمی و فناورانه در دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی اجرایی  و بر این اساس برای اولین بار درس کاربرد هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در برنامه درسی کلیه رشته‌های تحصیلی پیش‌بینی شد.
دبیر شورای هدایت استعدادهای درخشان در ادامه گفت: در ادامه ورود گسترده آموزش عالی به انقلاب صنعتی چهارم رشته‌های راهبردی در زمینه انقلاب صنعتی چهارم را شناسایی کرده و با دریافت مجوزهای مورد نیاز نسبت به ایجاد این رشته‌ها در دانشگاه‌های کشور اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به همکاری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تولید محتوا در این زمینه بر اهمیت ایجاد نهضت تولید محتوای تخصصی در حوزه هوش مصنوعی در رشته‎‌های مختلف تأکید کرد و گفت: تحقق رشد بیش از صد درصدی در بازنگری برنامه‌های درسی در سه سال اخیر فرصت کم‌نظیری برای ورود محتوای به‌روز مبتنی بر نیازهای انقلاب صنعتی چهارم در رشته‌های مختلف کشور است.
نقی‌زاده بیان کرد: سال تحصیلی پیش رو، سال تحول آموزش عالی در مسیر انقلاب صنعتی چهارم است. امید داریم با یاری خداوند تحقق حضور ایران در ۱۰ کشور برتر فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی در یک برنامه ۵ ساله در بخش آموزش عالی محقق شود.

جستجو
آرشیو تاریخی