صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

خبر

درآمد 6میلیون یورویی بایرلورکوزن
آزمون سوار بر اسب مراد در شباب الاهلی
نشریه «کیکر» در گزارشی می‌نویسد: «سردار آزمون در تست‌های پزشکی باشگاه شباب الاهلی امارات در شهر دبی شرکت کرد و این تست‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشت. این انتقال، همه طرف‌های قرارداد را راضی می‌کند؛ بیشتر از همه آزمون را که ستاره جدید تیمش در دبی خواهد شد. او بعد از اینکه خیلی دیر بابت غیبت خود در شروع تمرینات بایرلورکوزن عذرخواهی کرد، دیگر آینده‌ای در این تیم نداشت و اجازه تمرین کنار سایر بازیکنان را پیدا نکرد.»
باشگاه شباب الاهلی هم به‌ صورت رسمی اعلام کرد که آزمون با این باشگاه قرارداد بسته و به این تیم پیوسته است. باشگاه بایرلورکوزن که برای جذب آزمون در ژانویه سال 2022 مبلغ 2.5 میلیون یورو به زنیت سن‌پترزبورگ پرداخت کرد، حالا 5 میلیون یورو بابت فروش مهاجم تیم ملی ایران دریافت می‌کند که با پاداش‌ها ممکن است به رقم 6 میلیون یورو برسد.
شباب الاهلی با سرمربیگری پائولو سوزا در اولین بازی خود در فصل 24-2023، در مرحله مقدماتی لیگ نخبگان آسیا 25-2024 به مصاف سپاهان ایران می‌رود. پیش از این گفته می‌شد آزمون با وجود داشتن پیشنهاد جدی از باشگاه‌های دیگر، به دلیل علاقه به اسب‌سواری، امارات را انتخاب کرده است.


استقلال بدون سرپرست در اردوی خارجی
اردوی خارجی استقلال در شرایطی برگزار شد که یک هفته قبل از سفر استقلال رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال رسماً اعلام کردند از میان گزینه‌های مطرح شده ایمان عالمی به عنوان سرپرست این تیم معرفی شده است. درحالی که باشگاه استقلال نیز این موضوع را تلویحاً تأیید کرده بود اما در سفر به ترکیه هیچ سرپرستی تیم استقلال را همراهی نکرد تا مشخص شود همچنان مراحل اداری تأیید سرپرست استقلال طی نشده است. گفته شده در روزهای آتی قرار است سرپرست تیم معرفی و خود را به اردوی ترکیه برساند و شرایط درون اردویی را مورد ارزیابی قرار دهد. اینکه عالمی در نهایت به عنوان سرپرست معرفی شود یا فرد دیگری همچنان محل بحث است و ظاهراً احتمال هر گونه تغییری در این راستا وجود دارد.


رامین و تمرینات انفرادی
 استقلالی‌ها اکنون در کشور ترکیه به سر می‌برند و با توجه به اینکه شرایط اردویی حاکم خواهد شد، قطعاً کیفیت تمرینات افزایش خواهد یافت و می‌توان امیدوار بود که آمادگی استقلال بعد از پایان این اردو افزایش یابد اما نکته بسیار پراهمیت این است که برخی بازیکنان در روزهایی که تمرینات در تهران برگزار می‌شد نیز فشار زیادی را تحمل می‌کردند. نمونه‌اش رامین رضاییان که با وجود تعطیلی تمرینات در برخی روزها بدون توجه به اینکه همه به نوعی در حال استراحت هستند، به کمپ ناصر حجازی می‌رفت و تمرینات خود را دنبال می‌کرد. در واقع رضاییان بدون اینکه تعطیلی خاصی را تجربه کند، به تمرینات خود ادامه داد تا در شرایطی که نگاه‌های بسیاری متوجه او است، بتواند انتظارات را برآورده کرده و در فصل جاری به یکی از بازیکنان آماده و تأثیرگذار تبدیل شود. بدون شک یکی از دلایلی که سبب شده رضاییان بازیکن متفاوتی در 34 سالگی باشد، همین تمرینات انفرادی است که هرگز از آن غافل نشده است.


وضعیت نامشخص خالدآبادی
در حالی که کاروان استقلال برای برپایی اردو راهی شهر ارزروم ترکیه شده محمدرضا خالد آبادی، دروازه‌بان این تیم از سفر باز ماند و گفته شد که این دروازه‌بان با حل مشکلات خود راهی ترکیه می‌شود و به اردوی استقلال می‌پیوندد اما مسأله‌ای که درباره خالدآبادی اهمیت دارد این است که همچنان مشخص نیست او در ترکیب استقلال فصل بعد باقی بماند یا خیر؟ با توجه به اینکه خالدآبادی از آلومینیوم اراک پیشنهاد دارد، ممکن است در نهایت نکونام نیز با جدایی او موافقت کرده تا این دروازه‌بان در شرایط بهتری توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد. واقعیت این است تا وقتی سیدحسین حسینی در چهارچوب دروازه استقلال قرار دارد، نمی‌توان شانسی برای خالدآبادی در ذهن متصور بود و این دروازه‌بان قطعاً نیمکت نشین خواهد بود. شاید جدایی از استقلال و رفتن به تیمی که قابلیت بازی داشته باشد، از خالدآبادی یک دروازه‌بان باکیفیت پدید آورد. شاید روزی خالدآبادی یک حسین حسینی جدید برای استقلالی‌ها باشد؟


علت انتقادهای عجیب از بادامکی
با اینکه پرسپولیس تاکنون سه بازیکن جدید در نقل و انتقالات جذب کرده و البته از فروش عبدالکریم حسن پول خوبی به جیب زده اما برخی هواداران سختگیر این تیم حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه را زیر سؤال برده و هر روز از او انتقاد می‌کنند.
این انتقادها در نهایت منجر به واکنش بازیکن سابق پرسپولیس شد تا در اینستاگرام خود به منتقدان کنایه بزند. در عین حال با وجود شنیده شدن شایعه برکناری این مدیر باشگاه پرسپولیس، مدیر روابط عمومی باشگاه چنین مسأله‌ای را تکذیب کرد.
با این وجود طبق آنچه مصطفی لشگری گفته و البته شنیده‌های ما، ماجرای انتقاد از بادامکی به روند نقل و انتقالات چندان ربطی ندارد بلکه ظاهراً یکی از مدیربرنامه‌هایی که موفق نشده گزینه خود را به عنوان سرمربی به پرسپولیس برساند با اعمال هزینه‌هایی در بین صفحات هواداری  باعث شده تا جو علیه بادامکی شود.
گفتی است اخیراً رأی جریمه دو میلیارد تومانی علیه بادامکی هم تأیید شده و استنیاف اعلام کرده که او باید این جریمه را به خاطر مصاحبه بعد از بازی برگشت فصل قبل مقابل هوادار بپردازد.

جستجو
آرشیو تاریخی