صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

از بلاتکلیفی گوهری تا گزینه جدید الجزایری

پرسپولیس همچنان بدون شماره یک

ایلیا بهزاد اول / در حالی که روزهای گذشته اخباری مبنی بر علاقه پرسپولیس به جذب ماتئوس کنیا کی‌روش برزیلی برای خط دروازه منتشر شده بود، حالا به نظر می‌رسد این دروازه‌بان از گزینه‌های باشگاه پرسپولیس برای جانشینی بیرانوند خارج شده و یک سنگربان الجزایری-فرانسوی جای او را گرفته است.
الکسیس گوئندوز ۲۸ ساله، جدیدترین گزینه گاریدو برای خط دروازه پرسپولیس است. این دروازه‌بان که قراردادش با تیم بلوییزداد الجزایر به اتمام رسیده، سالیان اخیر در تیم‌های مختلفی از جمله سن‌اتین ب، پائو فرانسه و الاتحاد الجزایر به میدان رفته است و پایان قرارداد او با بلوییزداد، می‌تواند نقشی کلیدی در علاقه پرسپولیس به جذب این دروازه‌بان داشته باشد. گوئندوز فصل گذشته در 33 مسابقه در درون دروازه بلوییزداد در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای الجزایر، جام حذفی این کشور و رقابت‌های جام باشگاه‌های آفریقا ایستاد و موفق به‌ثبت 19 کلین‌شیت شد و 22 بار دروازه او فرو ریخت.
بهترین دوره بازی گوئندوز در تیم الاتحاد الجزایر بود که موفق شد با درخشش در رده باشگاهی، به دروازه‌بان شماره یک تیم ملی کشورش در رقابت‌های لیگ ملت‌های آفریقا تبدیل شود. جامی که در آن، فقط بازیکنان داخلی اجازه حضور در مسابقات را دارند و در نهایت الجزایر با عملکرد خوب گوئندوز و بدون گل خورده، به مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌ها رسید.
در بحث پست دروازه‌بانی پرسپولیس، سرنوشت نامشخص احمد گوهری نیز محل بحث است. این بازیکن که فصل گذشته به طور قرضی در آلومینیوم اراک حضور داشت، روز گذشته در باشگاه حضور پیدا کرد و هنوز اجازه خروج او صادر نشده است. گوهری که به نظر نمی‌رسد با حضور دروازه‌بان جدید و امیررضا رفیعی جایی در برنامه‌های گاریدو داشته باشد، یکی از سهمیه‌های بزرگسال تیم را پر کرده و در این صورت فروش او به سود پرسپولیس خواهد بود‌. البته که معلوم نیست تا پایان پنجره نقل و انتقالات، مشتری مناسبی برای احمد گوهری پیدا می‌شود یا خیر.

جستجو
آرشیو تاریخی