صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

فرش تبریز راهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد
تبریز- المپیک 2024 فرصتی دیگر برای فرش تبریز است تا بار دیگر، پس از پرچمداری در جام جهانی سال‌های 1998 فرانسه، 2002 کره جنوبی و ژاپن، 2006 آلمان، 2010 آفریقای جنوبی، 2014 برزیل، 2018 روسیه، 2022 قطر، المپیک سال‌های 2016 ریو و 2020 توکیو، هنر دست تبریز را به جهانیان نشان بدهد.
فرش تبریز از جام جهانی فوتبال 1998 فرانسه و با اهدای اولین تخته فرش به زین‌الدین زیدان، بازیکن مسلمان و ارزنده فوتبال جهان، در جامعهٔ جهانی بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد و در جام جهانی 2002 کرهٔ جنوبی نیز که کشورمان موفق به صعود نشده بود، فرش نفیس تبریز، جای خالی ایران را در این مسابقات پر کرد و این روند در دوره‌های بعدی جام جهانی در آلمان، آفریقای جنوبی و برزیل نیز ادامه یافت. حمید ارشدی، طراح جوان فرش‌های المپیک 2024 در گفت‌وگو به تسنیم گفت: شش نفر از استادکاران فرش تبریز، در شش ماه اخیر بافت تابلوفرش‌های المپیک 2024 را بر عهده داشته‌اند.
ماجرای واکسن‌های تاریخ‌مصرف‌گذشته در اهواز چه بود؟
اهواز- در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر کشف واکسن‌های تاریخ‌ مصرف‌ گذشته در اهواز، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز توضیحی ارائه داد.
در توضیح معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، آمده است: تاریخ مصرف تعدادی از واکسن‌های کووید‌19 به‌دلیل عدم استقبال و مراجعه مردم برای دریافت نوبت‌های تکمیلی علی‌رغم تبلیغات وسیع و آموزش‌های عمومی گسترده، منقضی شده بود و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، از چرخه مصرف جمع‌آوری شد تا پس از طی مراحل قانونی امحا شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی