صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

 ایرنا/ علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برای اولین بار در برنامه هفتم پیشرفت ۱۰ میلیارد متر مکعب حقابه تالاب‌ها به صورت عددی آمده است. تالاب‌ها اکوسیستم‌های ارزشمند و در عین حال حساسی هستند که باید نیاز آبی آنها تأمین شود چون در صورت کم آب شدن، حیات گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و اگر هم با تداوم خشکسالی خشک شوند به کانون‌های گرد و غبار تبدیل خواهند شد. البته بر اساس قانون حفاظت از تالاب‌ها، سازمان حفاظت محیط زیست نیاز آبی تالاب‌ها را مشخص کرد و وزارت نیرو نیز مکلف به تأمین آن است. یکی دیگر از مباحثی که در برنامه هفتم پیشرفت به آن پرداخته شده گزارش ارزیابی محیط زیستی است البته این روند را اجرا می‌کردیم اما ارزیابی راهبردی محیط زیست را نداشتیم که در برنامه هفتم دیده شده است.

میراث آریا/ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نمایندگی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنامه زمانی حضور ایران در نمایشگاه گردشگری ITB ۲۰۲۴ هند را اعلام کرد. این نمایشگاه یک رویداد تجاری سالانه برای اتصال بازار گردشگری کشورها به بازار سفر هند و کشورهای جنوب آسیاست. از ۲۱ تا ۲۳ شهریور با حضور کنشگران صنعت گردشگری جهان در بمبئی برگزار خواهد شد. بخش خصوصی و دولتی و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری متقاضی حضور در پاویون ایران می‌توانند تا روز شنبه ۱۳ مرداد به وب‌سایت نمایشگاه‌های داخلی و خارجی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.persiavisit.ir مراجعه و ثبت درخواست کنند.

ایسنا/  عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله از بعد از ظهر شنبه ۶ مرداد شروع شد. به دلیل شدت گرما حوالی ساعت ۱۵ روز شنبه، آتش‌ در علفزارهای خشک در مرتع «اسپه انجیل و نرگس مرز» این پناهگاه شعله کشید که حریق پس از حدود ۶ ساعت مهار و اطفاء شد. سطح خسارت و وسعت آتش سوزی ۵۵ هکتار بود.

جستجو
آرشیو تاریخی