صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و نوزده - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و نوزده - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

مخبر در مراسم رونمایی طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها:
نرم‌افزاری کردن خدمات دولت از راهبردهای جدی شهید رئیسی بود
طرح «امکان انتخاب محل هزینه‌کرد مالیات توسط پرداخت‌کنندگان (مؤدیان)» در مراسمی با حضور سرپرست ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.‌ زین پس مؤدیان می‌توانند هنگام پرداخت مالیات انتخاب کنند که مالیات  آنان در کدام طرح و حتی در کدام استان هزینه شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد مخبر در این مراسم گفت: «نرم‌افزاری کردن خدمات دولت» از مهمترین موضوعات پیگیری و تأکید رئیس جمهور شهید و جزو راهبردها و تدابیر جدی دولت ایشان بود. زیرا با راهبرد عدالت و مبارزه با فساد و ایجاد رضایتمندی برای مردم مطابقت داشت.
وی درباره اهمیت طرح نشان‌دار کردن محل هزینه مالیات‌ها، اظهار داشت: با اجرای این طرح دو وجه مورد توجه دولت شهید رئیسی به هدف رسیده است؛ وجه اول به صورت مصداقی، مشارکت و دخالت دادن مردم در حل مشکلات است که مردم در نظام اسلامی که مبتنی بر مشارکت است خودشان را در همه امور دخیل بدانند. مخبر ‌ گفت: دومین وجه آن است که با این کار الگوسازی شده و باعث می‌شود رضایت مردم و انگیزه آنها برای پرداخت مالیات و احساس مشارکت در آبادانی کشور بین افراد جامعه
افزایش یابد .

پیام رئیس جمهور چین به  پزشکیان
سفیر چین در تهران با بیان اینکه هیأتی عالی رتبه از چین در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور شرکت خواهد کرد، گفت که این هیأت حامل پیامی مهم از جانب دولت چین برای ایشان خواهد بود.
به گزارش مهر، «زونگ پی وو» در ملاقات با علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین، با اشاره به موضوع جزایر سه گانه ایران گفت: چین همواره از حاکمیت و تمامیت ارضی ایران حمایت می‌کند.
طرف چینی، دغدغه‌های ایران را درک می‌کند و اهمیت می‌دهد. چین به دنبال آن است که دشمنان روابط دو کشور نتوانند با استفاده از این موضوع، تنش ایجاد کنند و تأثیر منفی بر روابط بگذارند.وی در ادامه افزود: در پیام «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به رئیس‌جمهور منتخب ایران نیز به صراحت اشاره و تأکید شده است که چین تمایل دارد با کمک ایران، مشارکت و همکاری راهبردی دو کشور را عمق بیشتری بخشد و این پیام، فراتر از یک پیام صرفاً تشریفاتی است.

جستجو
آرشیو تاریخی