خبر

اینتر باز مهاجم می‌خواهد
 رقیب بزرگ برای طارمی
 گاتزتا دلواسپورت در گزارشی می‌گوید، مهدی ‏طارمی تنها خرید اینتر در خط حمله نخواهد بود و نراتزوری به ‏تلاش‌های خود برای تقویت خط تهاجمی با شدت بیشتری ادامه ‏خواهد داد. ‏ادعای بزرگ گاتزتا این است که در چند ساعت گذشته نام ممفیس ‏دیپای به عنوان گزینه خرید روی میز مدیران اینتر قرار گرفته است. ‏
ستاره هلندی بعد از تجربه ناموفقش در اتلتیکومادرید فعلاً بدون ‏تیم است. ممفیس دیپای به عنوان بازیکن آزاد، گزینه ارزان‌قیمتی است، همان ‏چیزی که بپه ماروتا همیشه به آن علاقه داشته است. گاتزتا می‌گوید ‏ماروتا گزینه دیپای را به دقت بررسی خواهد کرد. دیپای در اولین ‏تماس با اینتر خواهان دریافت دستمزدی معادل 5میلیون یورو در ‏هر فصل شده است که البته مبلغ بالای کمیسیون ایجنت او هم به ‏این مبلغ اضافه خواهد شد. ‏
اینتر به احتمال زیاد در مذاکره با دیپای عجله نخواهد کرد و منتظر ‏می‌ماند تا پرونده تلاش‌هایش برای جذب آلبرت گودموندسون ‏ایسلندی روشن‌تر شود. او رؤیای اصلی اینتر است ولی جنوا ظاهراً ‏حاضر نیست مبلغ پیشنهادی اینتر را قبول کند. جنوا از چند تیم لیگ ‏برتر انگلیس و سری  A برای گودموندسون پیشنهاد دارد و حاضر نیست ‏با ماروتا راه بیاید. ‏


ترکیه جایگزین هلند شد
تغییر بزرگ در اردوی سرخپوشان
در حالی که قرار بود تیم پرسپولیس برای برپایی اردوی آماده‌سازی خود در هلند به این کشور سفر کند، شواهد از لغو شدن این اردو و حضور بازیکنان پرسپولیس در کشوری جایگزین برای اردوی پیش‌فصل این تیم خبر می‌دهند. گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس برای برپایی اردوی آماده سازی راهی کشور ترکیه خواهد شد و به همین دلیل سرخ پوشان نهم مرداد به هلند نخواهند رفت. این در حالیست که هزینه‌های این اردو حدود ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده بود که اسپانسر باشگاه آن را تقبل کرد اما حالا به نظر می‌رسد که به دلیل برخی مسائل اردوی پرسپولیس از هلند به ترکیه منتقل خواهد شد.
نکته مهم در این خصوص این است که مدیران پرسپولیس، همه مقدمات سفر به هلند را انجام داده بودند و هنوز به طور رسمی مشخص نشده که چرا این اردو لغو شده و پرسپولیس مانند پنج باشگاه ایرانی دیگر، به ترکیه خواهد رفت. حتی معاون ورزشی پرسپولیس نیز پیش از این برای بازدید از کمپ سرخپوشان راهی هلند شده بود و حتی باشگاه پرسپولیس درخواست ویزای هلند را برای بازیکنانش کرده بود اما در نهایت مسیر تیم برای آماده‌سازی تغییر کرد.
در حال حاضر خواسته هواداران پرسپولیس به جز جذب بازیکنان مناسب و تکمیل تیم برای تقابل با مدعیان لیگ، شفاف‌سازی در خصوص دلایل لغو این اردو و هزینه‌های زمانی و مالی این تصمیم ست. آن هم در دوره‌ای که باشگاه، به طور رسمی حتی از جزئیات پیشنهادات ناموفق خود برای ستارگان فوتبال ایران هم خبر می‌دهد.
باشگاه پرسپولیس مدعی است تمام امور مربوط به برپایی این اردو را درست پیش برده‌اند اما از آنجایی که بازیکنان با فواصل زمانی به تیم اضافه می‌شدند قصد داشتند با تیم کامل‌تری به این اردو بروند که نشد. البته همین مساله اضافه شدن تدریجی بازیکنان با فاصله زمانی مسأله اخذ ویزا برای آنها را هم مشکل می‌کرد و تمام این مسائل دست به دست هم داد تا اردوی هلند لغو شود.


گلزن جام جهانی، عضو تازه پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس که سه سهمیه در تیم ملی جوانان داشت یکی دیگر از بازیکنان این تیم را جذب کرد.
یعقوب براجعه شاگرد حسین عبدی در تیم ملی نوجوانان که زننده گل نخست ایران مقابل برزیل در جام جهانی زیر 17 سال بود حالا بازیکن پرسپولیس به حساب می آید.
 این بازیکن عضو باشگاه فولاد خوزستان بود اما روز  پنجشنبه با قراردادی چهارساله پرسپولیسی شد. براجعه که در پست وینگر راست بازی می کند یکی از امیدهای عبدی در بازی های مقدماتی قهرمانی جوانان  آسیا شمرده می شود.


درحالی که هواداران انتظار دیگری داشتند
رضاوند تمدیدی جدید استقلال
درحالی که هواداران استقلال انتظار داشتند بازیکنان قابل‌تری برای خط میانی جذب شود اما باشگاه استقلال طی یک هفته اخیر ابتدا قرارداد زبیر نیک‌نفس را تمدید کرد و به تازگی قرارداد آرش رضاوند هم برای یک فصل دیگر تمدید شده است. اینکه بازیکنان فوق بتوانند در فصل جدید انتظارات را برآورده کنند، سوالی است که در طول فصل مشخص خواهد شد و باید منتظر ثبت عملکرد این بازیکنان بود. به هرحال آنچه واقعیت دارد این است که هواداران استقلال موافق تداوم بازیکنان معمولی نبودند اما در هر حال باشگاه استقلال تصمیم گرفت ابتدا قرارداد نیک‌نفس و بعد رضاوند را تمدید کند که به خصوص دومی به شدت زیر ذره‌بین هواداران این باشگاه قرار دارد و اگر در فصل جدید نتواند انتظارات را برآورده سازد بدون شک فصل بعد جایی در ترکیب استقلال نخواهد داشت. قرارداد آرش با استقلال یکساله است و او در واقع یک فصل دیگر مجال دارد تا ثابت کند آن بازیکنی که تصور می‌شد نیست و توانایی نهفته بسیاری دارد.