حوادث جهان

مرگ 6 کارگر در انفجار کارخانه مکزیک
انفجار سه کانتینر در کارخانه‌ای واقع  در شهر تکیلا در غرب مکزیک ۶  کشته برجا گذاشت.به گزارش سی‌ان‌ان، آژانس حفاظت مدنی در ایالت جالیسکو غربی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حادثه در کارخانه تقطیر رخ داد و پس از عملیات خنک‌سازی و آواربرداری، آتش‌نشانان ایالتی و شهرداری ۶ جسد متعلق به کارگران کارخانه را کشف کردند.
 
گردباد سقف خانه‌ها را برد
یک مقام سازمان امداد و نجات یانگون روز جمعه گفت که طوفان در دو روستا در شهرستان کونگ یاگان در منطقه یانگون میانمار موجب تخریب ۷۱ خانه شد.به گزارش شینهوا، طبق گزارش‌ها، گردباد حدود ساعت ۴:۴۵ صبح به وقت محلی رخ داد. از ۷۱ خانه، ۳۴ خانه به طور کامل ویران شده و بقیه خانه‌ها نیز سقف‌شان کنده شده است. وی افزود که بیش از ۳۴۰ نفر دچار حادثه شده‌اند.این مقام گفت که اداره خدمات آتش‌نشانی، ادارات مربوطه، تیم‌های امداد و نجات و جامعه صلیب سرخ میانمار در تلاش برای پاکسازی درختان سقوط کرده و آوار از جاده‌ها و انتقال ساکنان آسیب دیده به یک صومعه هستند.
 
مرگ راننده اتوبوس در تصادف
برخورد دو اتوبوس در مرکز کشور مالی، حداقل ۱۶ کشته و ۴۸  زخمی برجا گذاشت. به گزارش شینهوا، بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی وزارت حمل و نقل و زیرساخت مالی، این حادثه حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح جمعه به وقت محلی در جاده ملی ۶ در اوآن، مرکز مالی رخ داد و خسارات مادی قابل توجهی در پی داشت.براساس این گزارش، یکی از رانندگان در این حادثه جان باخت. علت احتمالی این حادثه سرعت بیش از حد و بی احتیاطی راننده بوده و تحقیقات برای روشن شدن علت دقیق این حادثه ادامه دارد.
 
انفجار مهیب در کارخانه وسایل آتش‌بازی
انفجار در یک کارخانه ساخت وسایل «آتش‌بازی» در غرب بلغارستان به کشته شدن یک نفر منجر شد.خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: این انفجار اواخر پنجشنبه در یک کارخانه آتش‌بازی در شهر «الین پلین» (ELIN PELIN) در نزدیکی صوفیه پایتخت بلغارستان رخ داد.بنابر این گزارش، به گفته یکی از شاهدان، شدت انفجار به اندازه‌ای بود که شیشه ساختمان‌های اطراف به لرزه درآمده و باعث قطع برق شد. در این حادثه یک نفر کشته و چند نفر زخمی شدند.
 
غرق شدن 10 مهاجر در رودخانه پاناما
۱۰ مهاجر غیرقانونی که می‌خواستند پای پیاده از رودخانه «دارین گپ» پاناما عبور کنند، بر اثر هجوم ناگهانی آب رودخانه غرق شدند.به گزارش شینهوا، منطقه‌ای در استان دارین در شرق پاناما که با کلمبیا هم‌مرز است، به دلیل جنگل‌های باتلاقی و مسیرهای گل‌آلود، خطرناک است. سرویس مرزی ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات پانامایی تلاش کرده‌اند مهاجرت را از طریق یک کریدور بشردوستانه جایگزین ایجاد کنند که برای محافظت بیشتر از مهاجران ایجاد شده است، اما برخی مسیر خطرناک‌تر را انتخاب می‌کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و نوزده
 - شماره هشت هزار و پانصد و نوزده - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳