از گوشه و کنار ایران

واژگون شدن چرخ و فلک، 7 کودک را مجروح کرد
 سقوط چرخ و فلک در پارک کاشانی تربت حیدریه منجر به زخمی شدن 7 کودک و انتقال آنها به بیمارستان شد.
شامگاه پنجشنبه در حالی که چند کودک داخل کابین‌های چرخ و فلک در پارک کاشانی این شهر سوار شده و در حال بازی و تفریح بودند، ناگهان چرخ و فلک سقوط کرد و کودکان داخل کابین‌ها گرفتار شدند.
«حسین صادقی» رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه گفت: ساعت ۲۱:۵۶ پنجشنبه طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان، محبوس شدن چند کودک در اثر سقوط چرخ و فلک در پارک کاشانی گزارش شد. گروه‌های نجات نیز بدون درنگ از ایستگاه شماره یک و سه به محل حادثه اعزام شدند که با توجه به خروج کودکان قبل از حضور آتش‌نشانان، بررسی و ایمن‌سازی محل در دستور کار قرار گرفت. هفت مصدوم این حادثه توسط تیم فوریت‌های پزشکی به مراکز درمانی منتقل و پس از درمان ترخیص شدند.
 بررسی‌های دقیق در خصوص علت وقوع حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه در حال انجام است.
 
پلیس در تعقیب عاملان قتل هولناک پیرمرد روستایی
عاملان ربودن و قتل مرد سالخورده در یکی از روستاهای زابل تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
سرهنگ حمید نوری فرمانده انتظامی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل مرد ۸۷ ساله سالخورده‌ای در یکی از روستاهای شهرستان هامون، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان زابل قرار گرفت.
 در تحقیقات اولیه مشخص شد چند ناشناس این مرد سالخورده را پس از ربودن در مسیر رفتن به مسجد با وارد ساختن ضربات جسمی سخت و نوک‌تیز بر سرش مجروح و سپس وی را در حوالی سه‌راهی جزینک شهرستان هامون رها کرده‌اند که این فرد پس از جراحت شدید و انتقال به بیمارستان فوت کرد. بلافاصله مأموران پلیس در صحنه حاضر و اقدامات فنی همان ساعات اولیه انجام شد و کارآگاهان در حال بررسی سناریوهای محتمل و شناسایی متهمان هستند.
 
نجات مرد اعدامی بعد از 10 سال
یک محکوم به قصاص که بیش از ۱۰ سال در زندان منتظر اجرای حکم بود با تلاش قاضی اجرای احکام کیفری کرج، خیرین و رضایت اولیای دم از مجازات رهایی یافت.
«حسن مددی» دادستان مرکز البرز گفت: محکوم ۴۰ ساله و متأهل در این پرونده از سال ۱۳۹۳ به دلیل قتل یکی از دوستان خود در ندامتگاه مرکزی کرج و در انتظار اجرای حکم بود که با تلاش انجام شده و با گذشت اولیای دم از حق قصاص خود، پس از ۱۰ سال به آغوش خانواده بازگشت.
 
خودروها زیر آوار سنگ
ریزش ناگهانی آوار و سنگ روی چند خودرو در محور سولقان، کـــــارشنــاســـــان اورژانـــــس را به روستای سنگان کشاند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس تهران، صبح جمعه در ساعت ۹ گزارشی مبنی بر ریزش آوار و سنگ روی چند خودرو در سولقان به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد.
با اعلام این گزارش بلافاصله سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه در روستای سنگان اعزام شدند. در این حادثه 4 نفر مجروح شدند.
 
ارتکاب دو جنایت به‌خاطر انتشار عکس خصوصی
انتشار عکس خصوصی یک دختر در فضای مجازی به درگیری طایفه‌ای و قتل ۲ نفر در مرودشت منجر شد.
سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت استان فارس اعلام کرد: در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته‌جمعی منجر به قتل ۲ نفر در روستای «پلنگی» بخش کامفیروز جنوبی مرودشت، بررسی موضوع در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت. با توجه به حساسیت موضوع، مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که جوانی اقدام به انتشار عکس دختر یکی از اقوام خود در فضای مجازی کرده و این امر باعث عصبانیت پسرعموهای دختر شده و تعدادی از جوانان هر دو طایفه با هم درگیر شده‌اند. در این درگیری فردی ۴۱ ساله با اسلحه گرم اقدام به تیراندازی کرده که منجر به مرگ دو پسر عموی 34 و 36 ساله دختر شد.
مأموران پلیس ۶ نفر را که در درگیری نقش داشتند، دستگیر کردند و سرانجام در کمتر از ۳۰ ساعت، قاتل خود را به پلیس معرفی کرد.
زینلی با بیان اینکه قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد، گفت: قاتل به همراه سایر متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.
 
سقوط مرگبار بانوی کوهنورد در سبلان
بانوی کوهنورد به‌خاطر سقوط از ارتفاعات سبلان جان خود را از دست داد.
اصغر نظری، رئیس هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر گفت: رعایت نکردن موارد ایمنی و صعودهای انفرادی به کوه سبلان سبب رخدادهای جبران‌ناپذیر می‌شود که باید کوهنوردان و ورزشکاران به این امر توجه کنند.
روز پنجشنبه نیز اکیپ‌های هلال احمر بلافاصله بعد از گزارش سقوط کوهنورد در منطقه حاضر شده و برای عملیات امداد و نجات اعزام و پس از گزارش به محل حادثه رسیدند اما خانم 50 ساله از کوه سنگ پروانه مشگین‌شهر سقوط کرده و پیش از رسیدن نیروهای امداد و نجات جان خود را از دست داده بود.
 
مرگ راننده در کمربندی سبز مشهد
برخورد یک دستگاه خودرو سمند با گاردریل در کمربندی سبز مشهد جان راننده را گرفت.
صبح جمعه در پی اعلام مرکز فرماندهی ۱۲۵ مبنی بر برخورد یک دستگاه خودرو سمند با گاردریل در کمربند سبز مشهد بلافاصله تیم امداد و نجات ایستگاه عملیاتی شماره ۴۵ به محل حادثه اعزام شدند.آتش‌نشانان پس از حضور، با استفاده از تجهیزات تخصصی، راننده سمند را از درون خودرو خارج کردند اما این فرد بر اثر شدت جراحات جان باخته بود.

جستجو
آرشیو تاریخی