در خیابان ولیعصر تهران رخ داد

فرونشست زمین به علت ترکیدگی لوله آب

گروه حوادث/ ترکیدگی لوله آب و نشت آن به زیر زمین منجر به فرونشست زمین در خیابان ولیعصر تهران و مصدوم شدن یک رهگذر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس تهران، ساعت ۱۰:۲۵ صبح جمعه گزارشی مبنی بر فرونشست زمین در حوالی میدان ونک تهران به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد. با اعلام این گزارش، بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و مشخص شد به علت ترکیدگی لوله و نشت آب، زمین ناگهان نشست کرده و حادثه‌ساز شده است. علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: این ترکیدگی لوله مربوط به آب غیر شرب بود و ارتباطی به لوله‌های آب شرب شهروندان ندارد. منشأ این حادثه در خیابان برزیل بود که به دلیل فرسودگی لوله آب انتقال ۲ مخزن غیر شرب این اتفاق رخ داد و در حوالی ایستگاه اتوبوس‌های بی‌آرتی همت در خیابان ولیعصر(عج) خودش را نشان داد و منجر به فرونشست زمین شد. ترکیدگی لوله اصلی آب که وظیفه انتقال آب مخزن به مخزن را داشته در خیابان برزیل نرسیده به میدان ونک باعث حادثه شده، در پی شکسته شدن لوله آب نفوذ کرده و وارد خیابان ولیعصر شده و باعث ایجاد حفره و ریزش در این محدوده شد. هیچ یک از انشعابات تأمین آب شرب شهری به دلیل این حادثه قطع نشد فقط مسیر تردد خودروها مسدود شده تا عملیات عمرانی انجام شود.
وی اضافه کرد: همچنین واحد سیار پشتیبانی عملیات و معاونان پیشگیری و کاهش خطر و آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، نیروهای واحد HSE منطقه و سازمان مدیریت بحران تهران، مدیرعامل آبفا و رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله و مسئولان شرکت گاز نیز از ساعات اولیه در محل حادثه حاضر شدند.
 یک متخصص فروریزش و فرونشست سازمان مدیریت شهر تهران از مجموعه مرکز تحقیقات وزارت راه و مسکن در محل حادثه حاضر شد و محدوده‌ای که نیاز به ایمن‌سازی داشت توسط این متخصصان بررسی شد تا از بروز حوادث ثانویه پیشگیری شود.

جستجو
آرشیو تاریخی