حوادث جهان

سرخک در افغانستان قربانی گرفت
سازمان جهانی بهداشت  از جان باختن بیش از ۲۰ نفر از مبتلایان به سرخک در افغانستان خبر داد. به گزارش رسانه‌های افغانستان، در طول یک ماه گذشته 6 هزار و ۳۹۰ مورد مشکوک به بیماری سرخک در افغانستان تشخیص داده شد که ۲۱ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باختند. در سال جاری میلادی تاکنون، ۳۵ هزار و ۲۱ نفر به بیماری سرخک مبتلا شدند که از این میان ۱۴۷ نفر جان باخته‌اند.
شماری از پزشکان، واکسن نشدن، مهاجرت‌ها و ناآگاهی مردم برابر بیماری سرخک را از عوامل افزایش این بیماری می‌دانند. احتمال مرگ بر اثر سرخک در کشورهای توسعه‌نیافته با سوء تغذیه شایع و شرایط بهداشتی نامناسب تا ۲۸ درصد، اما در مناطق دیگر بسیار پائین است.
 
 آتش سوزی پارک ملی کانادا مردم را فراری داد
آتش‌سوزی‌های متعدد در بزرگترین پارک ملی رشته‌کوه‌های راکی در کانادا، نزدیک به ۲۵ هزار نفر از جمله بازدیدکنندگان و ساکنان محلی را مجبور به تخلیه منطقه کرد.
بنابر گزارش یورونیوز، گزارش‌های محلی حاکی است در حال حاضر صدها آتش‌سوزی جنگلی در سراسر غرب کانادا شعله‌ور است.
تخلیه در طول شب از میان تاریکی و دوده و از تنها جاده کوهستانی قابل عبور به سمت غرب انجام شد.
در پارک ملی «جاسپر» و شهر مجاور آن در استان «آلبرتا» که دارای 4 هزار و 700 ساکن دائمی است، به افراد دستور تخلیه داده شد. آلبرتا در این روزها دمای بسیار بالایی را تجربه می‌کند که منجر به تخلیه 7 هزار و 500 نفر دیگر از ساکنان مختلف در مناطق دورافتاده‌تر شده است. در حال حاضر حدود ۱۷۰ آتش‌سوزی در سراسر این استان شعله‌ور است.
 
سقوط  هواپیما در فرودگاه بین‌المللی نپال
 یک مقام رسمی نپال اعلام کرد یک فروند هواپیمای داخلی حامل ۲۳ سرنشین روز چهارشنبه در فرودگاه بین‌المللی «تریبووان» در «کاتماندو»، پایتخت این کشور سقوط کرد.
به گزارش شینهوا، یک شاهد عینی گفته است هواپیما به زمین برخورد کرد و صدای انفجار در داخل فرودگاه شنیده شد.
در همین حال مقامات فرودگاه گفتند که این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سوریا نپال است. «هانسا راج پاندی»، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نپال نیز اظهار کرد ۲۳ نفر از جمله خدمه سوار بر این هواپیما بودند.
گفته می‌شود که تاکنون احتمال مرگ ۲۲ نفر در این حادثه وجود دارد.
 
افزایش  تلفات رانش ‌زمین در اتیوپی
شمار کشته شدگان حادثه رانش زمین در اتیوپی به ۲۲۹ نفر رسید که در میان آنان کودکان خردسال و زنان باردار نیز بوده‌اند. به گزارش یورونیوز، رانش‌ گل و لای ناشی از باران شدید در بخش دورافتاده‌ای از اتیوپی به نام «جوفا» روی داد. «آبی احمدعلی»، نخست‌وزیر اتیوپی این حادثه را ضایعه‌ای وحشتناک توصیف کرد.
تاکنون دست‌کم پنج نفر از زیر گل و لای زنده نجات یافته‌اند. عملیات جست‌وجو در این منطقه همچنان ادامه دارد، اگرچه تعداد دقیق افراد مفقودشده هنوز مشخص نیست.
بسیاری از قربانیان روز حادثه در زیر حجم زیادی از گل و لای مدفون شدند و هنگامی که نیروهای امدادی در حال جست‌وجوی این زمین‌های شیب‌دار برای بیرون کشیدن بازماندگان بودند، ناگهان دومین رانش اتفاق افتاد و بسیاری دیگر را در خود بلعید.
 
۸ کشته بر اثر واژگونی قایق در آرژانتین
 پس از واژگونی یک قایق ماهیگیری در نزدیکی جزایر مالویناس، ۸ نفر جان خود را از دست دادند. به گزارش روزنامه آرژانتینی، قایق ماهیگیری در حال حرکت در نزدیکی جزایر مالویناس در جست‌وجوی ماهی بود که بدنه آن شکست و غرق شد.
مقامات از مرگ سه خدمه که در قایق بودند، خبر دادند. این روزنامه افزود: عملیات نجات برای یافتن ۲۷ نفر باقیمانده که ۱۰ نفر از آنها تبعه اسپانیا هستند و در قایق‌های نجات پراکنده شده‌اند، انجام شد. به گفته رسانه‌های محلی، تعداد قربانیان به هشت نفر رسیده و ۱۴ نفر نجات یافتند.
 
شلیک مرگبار افسر امریکایی به زن سیاه‌پوست
دادستان ایالات متحده به تازگی فیلمی منتشر کرده  که نشان می‌دهد یک زن سیاه‌پوست در «اسپرینگفیلد» واقع در ایالت ایلینوی و در خانه خود توسط معاون کلانتر شهر با شلیک گلوله به سر و صورتش کشته می‌شود.
به گزارش یورونیوز، این زن برای درخواست کمک و نگرانی از حضور دزد در خانه از پلیس درخواست کمک کرده بود.
 اما دو افسر پلیس داخل خانه بر سر «سونیا میسی» که در آشپزخانه و بر سر اجاق قابلمه‌ای به دست دارد، فریاد می‌زنند که قابلمه را زمین بگذارد.
معاون کلانتر «شان گریسون»، مقتول را با اسلحه تهدید می‌کند و هنگامی که سونیا میسی ۳۶ ساله سر خود را تکان می‌دهد، گریسون ۳ بار به سمت او شلیک می‌کند.
گریسون اکنون متهم به قتل، استفاده نادرست از سلاح گرم و سوء رفتار در حین انجام وظیفه است اما خود را بی‌گناه می‌داند. وی در صورت مجرم شناخته شدن در دادگاه، ممکن است به جرم قتل به ۴۵ سال زندان یا حبس ابد، به جرم خشونت به ۶ تا ۳۰ سال زندان و به جرم سوء رفتار در حین انجام وظیفه به ۲ تا ۵ سال زندان محکوم شود.
وکیل او، «دانیل فولتز» هنوز اظهار نظری نکرده است. همچنین هنوز جزئیات دقیق‌تری از حادثه تأیید نشده است.
 
انفجار خودرو در شمال مسکو
دو نفر بر اثر انفجار خودرو در شمال مسکو زخمی شدند. به گزارش روسیاالیوم، بر اثر انفجار خودرو در مقابل یک ساختمان مسکونی در شمال مسکو دو نفر مجروح شدند و خسارت‌های مادی وارد شد.
طبق این گزارش، در این انفجار راننده ۴۹ ساله خودرو  و همچنین یک زن از ناحیه صورت مجروح  و هر دو به بیمارستان منتقل شدند.
در این انفجار شیشه پنجره چندین طبقه ساختمان مجاور محل انفجار شکسته شد و خودروهای پارک شده نیز آسیب دیدند. اطلاعات اولیه حاکی از آن است که انفجار ناشی از کار گذاشتن یک بمب در خودرو بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی