اخبار

اعتبارنامه پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعتبارنامه رئیس‌جمهور منتخب دکتر مسعود پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا و به دفتر رهبر معظم انقلاب تقدیم شد. هادی طحان‌نظیف گفت: اعتبارنامه رئیس‌جمهور منتخب دکتر مسعود پزشکیان در جلسه صبح چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ شورای نگهبان به امضای اعضا رسید و به دفتر رهبر معظم انقلاب تقدیم شد. وی افزود: این اقدام در راستای ماده ۲ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی بر اینکه اعتبارنامه رئیس‌جمهور باید توسط شورای نگهبان تهیه و به حضور مقام رهبری تقدیم شود، انجام گرفت. سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: همچنین به منظور اجرای ماده ۸۳ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، یک نسخه از این اعتبارنامه برای وزیر کشور ارسال شد.

مراسم تحلیف ساعت ۱۶
سه‌شنبه ۹ مرداد برگزار می‌شود
محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده در جلسه غیرعلنی چهارشنبه، مجلس یکشنبه هفته آینده به دلیل حضور نمایندگان در مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب جلسه علنی نخواهد داشت. همچنین قرار شد مراسم تحلیف ساعت ۱۶ سه‌شنبه ۹ مردادماه برگزار شود.
 
معاون جدید روابط عمومی سپاه معرفی شد
مراسم معارفه معاون جدید روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس صبح دیروز (چهارشنبه) در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. در این مراسم سردار «علی‌محمد نائینی» به عنوان معاون جدید روابط عمومی کل سپاه پاسداران و سردار سرتیپ «رمضان شریف» به عنوان رئیس جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس معرفی شدند.
 
دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور شد
در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور در دستور کار قرار گرفت. سید احمدرضا دستغیب و حمیدرضا تیموری دو گزینه نهایی ریاست دیوان محاسبات بودند که «دستغیب» با کسب ۲۱۱ رأی از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در جلسه، رئیس دیوان محاسبات کشور شد. گفتنی است، از ۱۳ دی سال ۱۴۰۱، دستغیب ریاست دیوان محاسبات را برعهده داشت و بر این اساس در این سمت باقی ماند.
 
واکنش کنعانی به انتشار گزارش کذب جاوید رحمان علیه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه انتشار گزارش کذب جاوید رحمان، گزارشگر سابق شورای حقوق بشر را شدیداً محکوم کرد و آن را تلاش دشمنان ایران برای خدشه‌دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران دانست. ناصر کنعانی تأکید کرد: این گزارشگر سابق با اتکا به عنوان بین‌المللی و در ادامه خدمات خود به گروهک تروریستی منافقین در آخرین روزهای دوره کاری‌اش، منویات این گروهک تروریستی را دنبال کرده و بدیهی است ادعاهای وی فاقد هرگونه وجاهت قانونی بوده و کاملاً مردود است. جاوید رحمان در بخشی از گزارش ادعایی خود در اقدامی کم‌سابقه با اعلام توصیه‌هایی خواستار تشکیل یک سازکار مستقل بین‌المللی برای رسیدگی به آنچه نقض حقوق بشر از سوی ایران خوانده، شده و از جامعه بین‌المللی درخواست کرده در این زمینه اقدام کنند.
 
بازدید رئیس قوه قضائیه
از زندان مرکزی شهرکرد
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح چهارشنبه در سفری رسمی و در رأس هیأت عالی قضایی، وارد شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد. این سفر، سی‌ودومین سفر استانی رئیس قوه قضائیه از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا تاکنون محسوب می‌شود. رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان چهارمحال و بختیاری، ترتیب دادند. دیدار با اقشار مختلف مردمی و جوامع نخبگانی استان چهارمحال و بختیاری، از جمله برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به این استان بود. اژه‌ای در زندان مرکزی شهرکرد، حضور پیدا کرد و خطاب به مددجویان این زندان تأکید کرد که طی نامه‌ای با ذکر جزئیات، درخواست‌های خود، وضعیت خانوادگی، نوع محکومیت، سوابق کیفری و میزان بهره‌مندی خود از ارفاقات قانونی را درج کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هجده
 - شماره هشت هزار و پانصد و هجده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳