صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هجده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هجده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

رئیس جمهور منتخب در جمع منتخبان شورای عالی استان‌ها:‌

نباید افراد محروم زیر دست و پای توسعه له شوند

رئیس جمهور منتخب با تأکید بر اعتقادش به مشارکت مردم به عنوان مؤثرترین عامل تحول و توسعه کشور، خط قرمز تصمیمات دولتش را ایجاد فشار مضاعف برای اقشار محروم دانست. وی تصریح کرد: قرار نیست تصمیمی بگیریم که در آن مشارکت مردم وجود نداشته باشد و سیاستی را اجرا کنیم که مردم با ما همراه نباشند، اما باید تصمیمات سختی در این کشور بگیریم و همه باید با یکدیگر کمک کنیم.
وی اضافه کرد: در هر تصمیم سختی که می‌گیریم نباید اجازه دهیم افراد محروم و ضعیف زیر دست و پا له شوند؛ من نمی‌توانم بپذیرم تصمیم من باعث له شدن عده‌ای زیر دست و پای توسعه شود. باید آدم ها را دید، نه فقط رشد اقتصادی را. من نمی‌توانم رشد اقتصادی را به هر قیمتی جلو ببرم.
مسعود پزشکیان روز گذشته در نشست با جمعی از منتخبان شورای‌ عالی استان‌ها با قدردانی و اشاره به این تعبیر مقام معظم رهبری که پیروزی رئیس جمهور منتخب را پیروزی همه دانستند، گفت: لازمه این پیروزی همکاری، همراهی، همدلی و رفتن به طرف پاسخگویی به نیازها و خواسته‌های مردم است و این بارقه امیدی است که وحدت و انسجامی که در مبارزات انتخاباتی داشتیم را بتوانیم عملیاتی و اجرایی کنیم.
خدمتگزار مردمیم، نه آقا بالاسر
پزشکیان سپس در بیان دیدگاهش پیرامون پیشبرد امور با مشارکت مردم، با بیان این اعتقاد که «اگر مردم به ما کمک کنند، هیچ مانعی بر سر راه رشد کشور نیست»، شرط تحقق این همراهی را باور مردم به صداقت دولتمردان و تمرکز اقدامات‌شان به نفع مردم دانست. وی با بیان اینکه مشکل رفتار و نوع گفت‌و‌گو ما با مردم این است که خود را آقا بالاسر مردم می‌دانیم و خود را خدمتگزار مردم نمی‌دانیم، افزود: توقع من از همه مدیرانی که انتخاب می‌کنم این است که به اصل رضایت مشتری باید پایبند باشند و رضایت آنها را جلب کنند. اگر همین یک کار را انجام دهیم ۵۰ درصد دیگر نیز پای صندوق‌های رأی می‌آیند. وی در بخش دیگری از این سخنان با یادآوری اینکه در انتخابات هیچ وعده و عدد و رقمی نداده اما قول داده است که با مردم صادق باشد و با مشارکت آنها عدالت و انصاف را در کشور پیگیری و پیاده کند، درباره برخی اختلافات داخلی با تأسی به آیه 159 سوره آل عمران، اظهار داشت: امروز نه با هم دعوا داریم نه پشت یکدیگر را خالی کرده‌ایم. مشورت کردن اصلی است که می‌تواند ما را در حل مشکلات با عزم و اراده بیشتری جلو ببرد.

واگذاری اختیارات به شوراها
رئیس جمهور منتخب در ادامه در دفاع از طرح واگذاری اختیارات به شوراها تصریح کرد: اگر چگونگی انجام امور مشخص شود، قطعاً از واگذاری اختیارات به شورای عالی استان‌ها استقبال خواهیم کرد. این کار را با مشارکت مردم، روابط بین بخشی، تکنولوژی مناسب و با در نظر گرفتن عدالت و انصاف می‌توان انجام داد. وی همچنین در پاسخ به درخواست حضور رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسات دولت عنوان کرد: اگر در این خصوص منع قانونی وجود نداشته باشد، قطعاً این کار را انجام خواهم داد و اگر منعی باشد، چهارچوبی ایجاد خواهیم کرد تا این اتفاق بیفتد.

توضیح درباره برداشت نادرست ‌
رئیس جمهور منتخب عصر دیروز در دیدار اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران، با بیان اینکه مطالبه ما این است که همه به صحنه بیایند و تلاش می‌کنیم رضایت مردم را جلب کنیم، گفت: مردم باید مشکلات و محدودیت‌های کشور را بدانند. پزشکیان در عین حال با اشاره به برداشت نادرست برخی افراد از اظهارات وی در مجلس، تأکید کرد:  به هیچ وجه منظور بنده افرادی که در انتخابات حضور پیدا نکردند، نبود و از این اظهارات بنده اشتباه برداشت شد، آنهایی هم که پای صندوق‌های رأی نیامدند هم مردم ما هستند، منظور بنده افرادی بود که نمی‌خواستند مردم در انتخابات حضور پیدا کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی