خبر

طارمی، تیتر یک نشریات ایتالیا
جواهر بوشهر، جدید‌ترین خرید درخشان اینتر
روز گذشته، روزنامه کوریره دلواسپورت با انتشار عکسی از مهدی طارمی روی صفحه نخست خود از این بازیکن ایرانی تمجید کرد.  مهدی طارمی در دومین دیدار خود با پیراهن اینتر درخشید. تیم‌های فوتبال اینتر و پرگولیتزه روز دوشنبه اول مرداد و در دیداری تدارکاتی رودرروی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه دو بر یک به سود اینتر به پایان رسید. مهدی طارمی مهاجم ایرانی و جدید تیم اینتر در این بازی گل نخست تیمش را وارد دروازه حریف کرد.  مهدی که پیش‌تر در اولین دیدار تدارکاتی اینتر برابر تیم لوگانو هم درخشش خوبی داشت و توانست دو گل و یک پاس گل به نام خود به ثبت برساند، این روز‌ها نظر مثبت اینزاگی، هواداران و رسانه‌های ایتالیایی را به خود جلب کرده است.  به همین دلیل روزنامه مشهور و ایتالیایی «کوریره دلواسپورت» به حضور درخشان طارمی در اینترمیلان اشاره کرده و در صفحه اول این روزنامه تصویری از این بازیکن را در صفحه نخست با تیتر «طارمی اینتر است» منتشر کرده است.  این نشریه یکی از برترین روزنامه‌های فوتبال ایتالیا است که بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.  اینترمیلان سال‌هاست که یاد گرفته در اوج کمبودها چگونه خرید کند. اینتر که البته اکنون شرایط مالی بهتری دارد، از معدود تیم‌های اروپایی است که از یک منظر بر بازار تسلط دارد، جذب بازیکنان آزاد به صورت رایگان و در حال حاضر، به نظر می‌رسد حساب کردن روی طارمی جواب داده و اوضاع برای مهاجم ایرانی در اینتر به خوبی پیش می‌رود.


با وجود مخالفت کارگروه نظارت
احتمال افزایش 100 میلیاردی سقف بودجه
پس از اعلام دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال روز شنبه جلسه‌ای برگزار کرد و در این جلسه برخی از بندهای این دستورالعمل تغییر کرد. بر این اساس دو قانون ممنوعیت عقد قرارداد بیش از یک سال با بازیکنان بالای 30 سال به 35 سال تغییر و تعداد سهمیه بازیکنان خارجی نیز از 1+4 به 1+5 افزایش پیدا کرد. پس از این اقدام صحبت‌هایی در خصوص افزایش 100 میلیارد تومانی سقف بودجه باشگاه‌ها مطرح و روز یکشنبه جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد که یکی از اعضای حاضر در این جلسه نماینده سازمان بازرسی بود. طبق شنیده‌ها نماینده سازمان بازرسی در این جلسه مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد. در این بین شنیده می‌شود با وجود مخالفت نماینده سازمان بازرسی و چند نفر دیگر از اعضای حاضر در جلسه، پیشنهاد افزایش 100 میلیاردی همچنان روی میز فدراسیون فوتبال است و این احتمال وجود دارد که با وجود مخالفت‌های انجام شده در جلسه روز یکشنبه، این پیشنهاد از سوی فدراسیون فوتبال در هیأت رئیسه فدراسیون مورد بررسی قرار بگیرد. این درحالی است که اعضای کارگروه نظارت بر قراردادها و سقف بودجه با قاطعیت از عدم افزایش سقف بودجه صحبت می‌کنند اما با توجه به تصمیمات لحظه‌ای فدراسیون فوتبال می‌توان گفت که احتمال افزایش سقف بودجه کماکان وجود دارد.


علیپور هنوز شماره ندارد
به نظر می‌رسید که بعد از جدایی مهدی ترابی، پیراهن شماره 9 به علیپور برسد چرا که هم با کیفیت و توان فنی او سنخیت دارد هم با پست بازی او کاملاً هماهنگ است اما این شماره از شروع تمرینات به مهدی عبدی همشهری و دوست نزدیک علیپور تعلق گرفته است.
علیپور در تمرینات اخیر پرسپولیس با لباس‌های بدون شماره تمرین می‌کند و جالب اینکه او بعد از عقد قراردادش گفته بود دوست دارد شماره پیراهنش را هواداران تیمش انتخاب کنند که فعلاً اتفاقی در این خصوص رخ نداده است. البته بعید نیست بعد از بازگشت اورونوف از المپیک پاریس، شماره 10 سرخ‌ها که بعد از جدایی میلاد سرلک به بازیکن دیگری تعلق نگرفته به وینگر ازبک برسد  و علیپور دوباره شماره 70 را به تن کند. شاید هم هواداران از علیپور بخواهند او شماره 10 سرخ‌ها را در فصل جدید به تن کند چرا که تا الان بهترین و امیدوارکننده‌ترین خرید پرسپولیس آقای گل سابق لیگ برتر بوده است.

سه بازیکن پرسپولیس در تیم ملی جوانان
حسین عبدی سرمربی زیر ۲۰ سال فوتبال کشورمان لیست نفرات دعوت شده برای اردوی مردادماه را مشخص کرد تا از بین آنها نفرات برتر را جهت برگزاری بازی دوستانه مقابل تیم ملی جوانان چین برگزیند. آروین عباسی، سمیر حبوباتی، محمد گندمی سه بازیکنی هستند که از پرسپولیس به این تیم دعوت شده‌اند و احتمالاً برای دو بازی دوستانه به چین سفر خواهند کرد. از بین این بازیکنان سمیر حبوباتی و محمد گندمی در تمرینات پیش فصل تیم بزرگسالان پرسپولیس حضور دارند و با دعوت به اردوی تیم جوانان به هلند نخواهند رفت.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفده
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳