تا پایان هفته وضعیت لژیونرهای سرباز روشن می‌شود

شانس کمرنگ معافیت موقت ملی‌پوشان

محمد محمدی سدهی
خبرنگار


مشکل سال‌های اخیر تیم ملی در خصوص مشمول بودن برخی بازیکنان به خدمت مقدس سربازی، نگرانی‌هایی را برای کادرفنی و خود بازیکنان ایجاد کرده است. سال گذشته دستورالعملی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، مبنی بر لغو قانون معافیت موقت ورزشکاران قهرمان منتشر و اعلام شد بازیکنان فوتبالی که تا پیش از این به واسطه این قانون معافیت موقت دریافت کرده بودند، از این به بعد مشمول حساب شده و باید هرچه زودتر در این خصوص تعیین تکلیف کنند.
 با این وجود بسیاری از ملی‌پوشان کشورمان همچنان از معافیت تحصیلی برخوردار هستند اما برخی بازیکنان مثل سید مجید حسینی، اللهیار صیادمنش، علی قلی‌زاده، ابوالفضل جلالی، سامان قدوس و امید نورافکن در حال حاضر نمی‌توانند از این معافیت استفاده کرده و مشمول محسوب می‌شوند. برهمین اساس مهدی تاج ریاست فدراسیون دیروز همراه با مهدی محمدنبی، نایب اول خود و مدیر تیم ملی نشستی با مسئولان سازمان نظام وظیفه عمومی و ستادکل نیروهای مسلح برگزار کردند و خواستار تعویق مجدد اعزام به خدمت سربازان حاضر در اردوهای تیم ملی بزرگسالان شدند.
 این در حالی است که بازیکنان ملی‌پوش مشمول تنها تا پایان خرداد ۱۴۰۳ می‌توانستند از قانون مربوط به حضور سرباز ملی پوش استفاده کنند که این قانون دیگر وجود ندارد و باید در نزدیک‌ترین زمان ممکن خود را به عنوان بازیکن مشمول به نظام وظیفه معرفی کنند.
 امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس اداره ورزش و آمادگی‌ جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی کوتاه با «ایران» در خصوص این جلسه اظهار داشت: «در جلسه‌ای که داشتیم، یکسری پیشنهادات داده شد و قرار است تا هفته آینده نتیجه قطعی را اعلام کنیم. تصمیم‌گیری نهایی یک هفته طول می‌کشد اما تلاش ما کمک به تیم ملی است.»
 در این بین یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال که نخواست نامش فاش شود در گفت و گویی کوتاه بیان کرد: «بعید است مشکل سربازان تیم ملی برطرف شود.»
 در روزهای گذشته جلالی و نورافکن برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی به تیم ملوان پیوستند و حالا براساس ادعای این مسئول باید انتظار داشت که لژیونرهای فوتبال کشور هم لباس خدمت مقدس سربازی
به تن کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفده
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳