صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

حوادث جهان

جنایت هولناک زن اسرائیلی با تبر
زن اسرائیلی که به اتهام قتل هولناک پسر 6 ساله‌اش با تبر دستگیر شده بود در حالی برای آزمایش‌های روانی به بیمارستان فرستاده شد که مدعی است صدایی در سرش به او دستور قتل داده است.
این زن 33 ساله که سیگال یانا ایتزکوویچ نام دارد هفته گذشته در حالی که سراپایش خون‌آلود بود و تبری در دست داشت از خانه‌اش در هرتزلیا، شهری در مرکز سرزمین های اشغالی خارج شد و به سمت یک مرکز خرید رفت. او در طول مسیر با تبر رهگذران را تهدید می‌کرد اما وقتی می‌خواست وارد مرکز خرید شود، نگهبان امنیتی مرکز مانع ورود او شد که زن جوان به وی نیز حمله کرد. تصاویر دوربین مداربسته نشان می‌دهد این زن با تبر نگهبان را دنبال کرده است.
همسایه این زن به پلیس گفت: «او از کنار من گذشت و من متوجه آثار خون روی صورتش شدم. ساعت حدود 6 بعدازظهر بود. من خون را با ماسک صورت اشتباه گرفتم. پاهایش برهنه بود. از او پرسیدم خوبی که گفت خوب است و بعد وارد ساختمان شد، اما حدود 90 دقیقه بعد، ماشین‌های پلیس به منطقه سرازیر شدند و مشخص شد او پسر 6 ساله‌اش را کشته است. این خیلی عجیب بود چون او از نظر ما یک مادر دلسوز و نمونه بود.
ظاهراً مادربزرگ کودک وقتی به خانه رفته متوجه قتل نوه‌اش شده و موضوع را به پلیس خبر داده است. همچنین پدر در حال خدمت در نیروهای ذخیره ارتش در مرز با نوار غزه بود که از مرگ پسرش مطلع شد. پس از دستگیری این زن، دادگاه روز چهارشنبه حکم بازداشت او را که مظنون به قتل پسر شش ساله‌اش بود دوباره تمدید کرد. قاضی راویت پلگ بار دایان در این جلسه گفت: «این یک پرونده جدی و تکان‌دهنده است. در تحقیقات نشانه‌هایی از وضعیت روانی بحرانی این زن دیده شده است. یک روانپزشک منطقه قرار است ایتزکوویچ را معاینه کند و پلیس همچنین از او خواست که تحت آزمایش سم‌شناسی قرار گیرد تا مشخص شود آیا تحت تأثیر مواد مخدر بوده است یا خیر. بدین ترتیب او تحت مراقبت پزشکان و خدمات رفاهی هرتزلیا قرار گرفت. قاضی خاطرنشان کرد که علاوه بر قتل مشکوک پسرش، گمان می‌رود که ایتزکوویچ سگ خانواده را نیز با ضربات چاقو کشته است که در خانه‌اش در کنار جسد پسرش پیدا شد. متهم در جلسه دادگاه حضور نداشت زیرا در بیمارستان بستری است.

۶ کشته در تصادف اتوبوس اکوادوری
 بر اثر برخورد یک اتوبوس با خودروی شخصی در امتداد بزرگراه پان-امریکن جنوبی در استان آزوای در جنوب اکوادور، ۶ نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند.
به گزارش رویترز، صلیب سرخ آزوای در صفحه ایکس اعلام کرد: شش نفر بدون علائم حیاتی ثبت و دو نفر مجروح شدند. اداره آتش‌نشانی در کوئنکا، مرکز آزوای، گزارش داد که در میان کشته شدگان سه کودک خردسال هستند. علت حادثه در دست بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی