صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

مأموران قلابی در قم دستگیر شدند

گروه حوادث/  دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری دو سارق حرفه‌ای تحت پوشش مأمور مبارزه با مواد مخدر از اتباع خارجی خبر داد.
 حجت‌الاسلام حسن غریب با اشاره به انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست دو سارق حرفه‌ای تحت پوشش مأمور مبارزه با مواد مخدر از اتباع خارجی گفت: سارقان با استفاده از پلاک جعلی و معرفی خود به عنوان مأمور، متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع عراقی، پاکستانی و افغانستانی هستند.
وی با بیان اینکه در پی سرقت‌های متعدد از اتباع خارجی در محل‌های پرتردد مسافران با صدور دستورات قضایی شعبه ۹ بازپرسی و تحقیقات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، دو نفر از متهمان دستگیر شدند افزود: از این سارقان سه قبضه چاقو، تجهیزات پلیسی قلابی و تعدادی اموال مسروقه کشف و ضبط شد. متهمان با استفاده از تجهیزات مشابه پلیسی و پلاک تقلبی روی خودروی خود در خیابان‌هایی مانند اطراف حرم، جمکران، عمار یاسر، انقلاب، ایستگاه راه‌آهن و ۷۲ نفر مسافران اتباع خارجی را شناسایی و در حالی که سوار بر خودروی خود بودند به عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر و به بهانه بازرسی از آنان ساک دستی و اموالشان را اعم از ارز، وجه نقد، طلا و گوشی به سرقت برده و متواری می‌شدند.
حجت‌الاسلام غریب با اشاره به تسلط متهم اصلی به زبان عربی گفت: این دو متهم غیر بومی و خویشاوند هستند که اقدام به سرقت‌های گسترده کردند.
وی امنیت و آرامش شهر کریمه اهل بیت را خط قرمز دستگاه قضا دانست و با هشدار جدی به مخلان افزود: سارقان از هیچگونه تخفیف و تسهیلات قانونی در حین اجرای حکم زندان بهره‌مند نخواهند شد.

جستجو
آرشیو تاریخی