از گوشه و کنار ایران

کشف جسد مادر ایذه ای بعد از 12 روز جست و جو
جسد مادر ایذه‌ای که هنگام نجات پسرش در رودخانه غرق شده بود پس از ۱۲ روز جست و جو پیدا شد.
وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: پس از ۱۲ روز عملیات جست‌وجو توسط نیروهای مردمی، نیروهای تخصصی غواص و امدادگران هلال احمر در رودخانه کارون حوالی روستای سوسن شهرستان ایذه، پیکر این مادر پیدا شد. شعبانی گفت: روز ۲۱ تیر یک خانواده‌ اهل ایذه برای تفریح به حاشیه رودخانه کارون در روستای ده شیخ در بخش سوسن شهرستان ایذه رفته بودند که با توجه به بالا آمدن آب رودخانه، مادر و فرزند این خانواده در آب غرق شدند. پس از چند روز جست‌وجو، شامگاه ۲۵ تیر پیکر بی‌جان فرزند پسر در نزدیکی امامزاده سلطان ابراهیم که از مناطق صعب‌العبور منطقه است، پیدا شد و جسد مادرش نیز روز گذشته از آب گرفته شد.
 
دستگیری مرد مسلح که برادرزاده‌اش را کشت
فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری ضارب مسلح که یکشنبه شب با شلیک گلوله برادرزاده‌اش را مجروح کرده بود، خبر داد.
سرهنگ «یدالله جهان آرا» اظهار کرد: در پی درگیری مسلحانه و تیراندازی در منطقه رشدیه تبریز موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. مأموران کلانتری ۲۶ با حضور در صحنه درگیری عامل تیراندازی را که پس از شلیک از محل متواری شده بود شناسایی کردند.  فرمانده انتظامی شهرستان تبریز گفت: ضارب مسلح متواری شده با تلاش مأموران پلیس در کمترین زمان دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد. اما پسر جوان که با شلیک گلوله به پایش مجروح شده بود به رغم تلاش کادر درمانی به علت شدت جراحت روز سه‌شنبه جان باخت. اختلاف خانوادگی و انتقامجویی علت این حادثه بوده است.

مرگ پیرترین ببر سیبری در باغ وحش ارم
پیرترین ببرسیبری ایران براثر کهولت سن در باغ وحش ارم تسلیم مرگ شد.
قاسم محمدی مدیر باغ وحش ارم در این باره گفت: ببر سیبری ماده با ۲۱ سال سن موصوف به «آفتاب» در اثر کهولت سن و ضعف قوای جسمانی ناشی‌از از کار‌افتادگی ارگان‌های حیاتی، صبح سه‌شنبه جان باخت.  وی با بیان اینکه میانگین سن ببر سیبری در طبیعت حدود ۱۵ سال و در اسارت ۲۰ سال است، خاطرنشان کرد: «آفتاب» با توجه به اینکه‌ تحت مراقب‌های پزشکی با مشورت و نظارت اساتید دانشگاه تهران و متخصصان خارجی بوده، توانست ۲۱ سال عمر کند.

 مرگ راننده تریلر حامل قیر در تصادف
 برخورد تریلر حامل قیر با پراید و یک تریلی دیگر سانحه مرگباری را رقم زد.
عارف شرهانی سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این حادثه ساعت ۰۰:۴۸ بامداد سه‌شنبه ۲ مرداد بین پمپ بنزین کوثران و پلیس راه جدید رخ داد و نیروهای امدادی این مرکز به محض اطلاع از وقوع حادثه در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد دو تریلی و یک پراید تصادف کردند که ناگهان آتش‌سوزی رخ داد و راننده تریلر حامل قیر کشته شد. وی با اشاره به اعزام سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه افزود: در این حادثه دو مرد ۴۷ و ۵۰ ساله نیز مصدوم شدند که توسط تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند.

شلیک پلیس برای متوقف کردن خودرو حادثه ساز شد
 بی توجهی سرنشینان یک خودروی سواری به ایست پلیس منجر به تیراندازی مأموران انتظامی با رعایت قانون به کار‌گیری سلاح شد.
سرهنگ احمد امینی فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: مأموران  گشت انتظامی حوالی ساعت ۲۳ دوشنبه اول مردادماه حین گشت در سطح حوزه استحفاظی به یک خودروی سواری با شیشه‌های دودی مظنون شدند و برای متوقف کردن خودرو دستور ایست صادر شد که راننده بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار از صحنه کرد و عوامل انتظامی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح خودرو را متوقف کردند. وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از دو سرنشین خودرو دچار مصدومیت شده که به مرکز درمانی منتقل و تحت معالجه قرار گرفته است.

پایان دعوای زوج جوان بر سر مهریه 14 میلیارد تومانی
 یک زوج جوان که به خاطر مطالبه مهریه ۱۴ میلیارد تومانی از سوی زن، در آستانه جدایی بودند با تلاش اعضای شعبه ۱۶ شورای حل اختلاف گرگان و در راستای پویش «به حرمت امام حسین(ع)می بخشم» با یکدیگر توافق کردند و از طلاق منصرف شدند.
احمد جعفری رئیس مرکز حل اختلاف گلستان گفت: پرونده اختلاف و مطالبه مهریه ۱۴ میلیارد تومانی یک زوج در گرگان، به امید حفظ کانون خانواده به شعبه ۱۶ شورای حل اختلاف این شهر ارجاع شد. اعضای این شعبه پس از بررسی و نشست‌های جداگانه با زوجین دریافتند این زوج ۱۵ سال پیش ازدواج کرده‌اند و یک فرزند ۱۳ ساله دارند که در نهایت موفق شدند این زوج را به ادامه زندگی ترغیب و از فروپاشی کانون خانواده جلوگیری کنند.

مرگ خانواده 6 نفره در تصادف با تریلی
 تصادف رانندگی یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس با تریلی در محور نیکشهر به چابهار منجر به مرگ 6 عضو یک خانواده شد. سید محمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: شامگاه دوشنبه گزارش برخورد خودرو سواری پژو پارس با تریلی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان اعلام و بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه دینار کلک شهرستان نیکشهر به محل حادثه اعزام شد. این سانحه در کیلومتر ۴۵ محور نیکشهر به چابهار اتفاق افتاد که به دنبال آن هر ۶ سرنشین خودرو سواری در این حادثه جان خود را از دست دادند. علت حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.

پیوند موفقیت‌آمیز دست قطع شده
پسرجوان که هنگام رانندگی دستش را از پنجره خودرو بیرون برده و در برخورد با خودروی دیگری قطع شده بود با تلاش پزشکان تبریزی دستش پیوند خورد.
به گزارش مهر، این راننده عادت داشت هنگام رانندگی دستش را از خودرو بیرون ببرد که ناگهان به علت برخورد با خودرویی که از روبه‌رو می‌آمد دستش قطع شد. با انتقال وی به بیمارستانی در تبریز عمل جراحی پیوند دست به صورت موفقیت‌آمیز انجام شد که یکی از عمل‌های نادر کشور درزمینه پیوند دست قطع شده بود.  درحالی‌که بسیاری از پزشکان از عمل پیوند دست قطع شده ناامید شده بودند ولی در تبریز این عمل جراحی مهم و دشوار که در حدود هفت ساعت طول کشید توسط دکتر علی بهنام راد، به صورت موفقیت‌آمیز انجام و دست این جوان پیوند زده شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفده
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفده - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳