اخبار

نرخ تورم به کمترین رقم 41 ماه اخیر رسید

بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ تورم در تیرماه امسال به 35.5 درصد رسید که کمترین رقم از اسفند 1399 تاکنون است.
نرخ تورم در مرداد 1400 بر اساس اعلام مرکز آمار 45.7 درصد بود؛ بدین تریتب نرخ تورم در پایان دولت سیزدهم نسبت به پایان دولت دوازدهم بیش از 10 واحد درصد کمتر شده است.
پیش از این هم بانک مرکزی نرخ تورم در مرداد 1400 را 58.3 درصد اعلام کرده که بر اساس آخرین آمار در اردیبهشت امسال به 43.2 درصد کاهش یافته بود. از این رو طبق محاسبه بانک مرکزی نرخ تورم در دولت سیزدهم نسبت به پایان دولت دوازدهم حدود 15 واحد درصد کمتر شده است.

 

قبض آب یک میلیون مشترک مددجو رایگان شد

مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه آبفای کشور گفت: در هر سری صدور قبض آب، ۷۶۰ هزار مددجوی کمیته امداد و ۳۰۰ هزار مددجوی بهزیستی از پرداخت قبوض آب بها معاف هستند.شهرام حیدریان درخصوص صدور رایگان قبض مددجو‌ها گفت: در هر سری صدور قبض آبی که انجام می‌شود، ۷۶۰ هزار مددجوی کمیته امداد و ۳۰۰ هزار مددجوی بهزیستی از پرداخت قبوض آب بها تا الگو معاف هستند.
او ادامه داد: در صورتی که مصرف آنها از سقف الگو بالاتر برود، تعرفه آب آنها تا سقف الگو رایگان و آب بهای میزانی که بالاتر از الگو مصرف شده از این مشترکان دریافت می‌شود.

 

اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی

قرعه‌کشی خودروهای وارداتی انجام شد و نتایج قرعه کشی ثبت نام خودروهای وارداتی از طریق سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی
(saleauto.ir) اعلام خواهد شد.
مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی در شنبه هفته آینده ششم مردادماه خبر داد. مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در مورد پول‌های بلوکه شده، افزود: روند آزادسازی حساب‌های بلوکه شده برای خودروهای وارداتی که ۵۰۰ هزار تومان بود از اواسط هفته جاری گذشته آغاز شد و بانک‌ها در این زمینه اقدام می‌کنند.

 

تخصیص ۸۵ هزار قطعه زمین به روستاییان

مجید جودی، معاون بازسازی مسکن روستایی با اشاره به واگذاری یک میلیون قطعه زمین به محرومان روستایی و همچنین متقاضیان برای مهاجرت معکوس گفت: سهم واگذاری زمین در دو سال ١۴٠٢ و ١۴٠٣ یک میلیون قطعه زمین است که تاکنون بیش از ۶٠٠هزار زمین در سامانه بارگذاری شده است؛ از این میزان تاکنون ٨۵ هزار قطعه زمین به افراد واجد شرایط یعنی محرومان ساکن در روستا و افرادی که مهاجرت معکوس به روستا داشتند واگذار شده‌ است.
جودی با بیان اینکه این اراضی به صورت رایگان یعنی اجاره ٩٩ ساله به واجدان شرایط ارائه می‌شود، گفت: این واگذاری‌ها در راستای محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن محرومان و طبق تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان و دستگاه‌های حمایتی، تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی بلاعوض علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی به دهک‌های یک تا ۴ پرداخت می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی