از گوشه و کنار ایران

سارقان گردنبند پیرزن اردبیلی دستگیر شدند
سارقان خشن که از یک پیرزن اردبیلی سرقت کرده بودند، با همکاری پلیس اردبیل و قم دستگیر شدند.
چند روز قبل انتشار فیلمی‌در فضای مجازی که نشان می‌داد دو مرد با حمله به یک پیرزن در شهر اردبیل وی را کتک زده و اموالش را سرقت کردند، واکنش عاطفی کاربران را به دنبال داشت که با دستور ویژه مقام قضایی استان رسیدگی سریع به این پرونده آغاز شد.
سردار میرحیدری فرمانده انتظامی‌استان قم روز گذشته از دستگیری متهمان خبر داد و گفت: پس از انتشار تصاویر زورگیری این دو سارق درفضای مجازی که اقدام به سرقت گردنبند پیرزنی کرده بودند و پس از دستور فرمانده فراجا برای پیگیری و دستگیری این دو سارق به همه واحدهای انتظامی‌کشور، این موضوع در دستور کار قرار گرفت. با همکاری پلیس قم و اردبیل نسبت به شناسایی این دو سارق اقدام شد و با تلاش پلیس قم این دو سارق و زورگیر ۳۵ و ۲۰ ساله که عمو و برادرزاده هستند توسط آگاهی قم در بهارستان تهران شناسایی و دستگیر شدند.
 
دستگیری سارقان خشن گوشی دختر جوان در گلستان
سارقان موتورسوار که در اقدامی‌خشونت‌بار گوشی تلفن همراه دختر جوانی را در منطقه گلستان سرقت کرده بودند، با ردیابی پلیس دستگیر شدند.
سیدامیر احمدی دادستان بهارستان گفت: پس از وقوع سرقت گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان و انتشار گسترده فیلم آن در فضای مجازی، دستور ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیری سارقان صادر شد. با تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس آگاهی، هویت سارقان این گوشی تلفن همراه شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
سرهنگ مجید عسکری‌نیا فرمانده انتظامی‌شهرستان بهارستان نیز با اشاره به انتشار کلیپ سرقت گوشی تلفن همراه دختر جوانی در یکی از محله‌های شهر گلستان گفت: بلافاصله پس از اعلام گزارش سرقت گوشی تلفن همراه، تیم ویژه‌ای از پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار قرار داده و بامداد یکشنبه طی عملیاتی غافلگیرانه هر دو سارق دستگیر شدند.
 
برق، جان زن باردار را گرفت
زن باردار هنگام شست‌و‌شوی فرش به علت برق‌گرفتگی جان باخت.
محمد مالمیر مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: به گفته بستگان و شاهدان حادثه، این زن باردار در حال شست‌و‌شوی فرش بوده که به علت عایق نبودن سیم برق چاه و اتصال با بدن متوفی دچار برق‌گرفتگی شد.
مدیرکل پزشکی قانونی همدان با بیان اینکه سه ماه ابتدای امسال نیز سه نفر در استان بر اثر برق‌گرفتگی جان باختند، افزود: بیشترین میزان برق گرفتگی در فصل تابستان رخ می‌دهد، چرا که با آغاز فصل گرم سال و راه‌اندازی دستگاه‌های برودتی و سرویس کولرها، تعداد قربانیان ناشی از برق‌گرفتگی نیز افزایش می‌یابد.
 
شلیک به مادر و کودک به‌خاطر اختلاف ملکی
مرد مسلح که به خاطر اختلافات ملکی با یک خانواده، زن جوان و کودکش را مجروح کرده بود در محل مخفیگاهش بازداشت شد.
حامد محمدی دادستان عمومی‌و انقلاب رودبار جنوب در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی منتهی به جراحت یک خانم و فرزندش در رودبار جنوب از توابع استان کرمان، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار دادستانی و نیروهای انتظامی‌این شهرستان قرار گرفت. در این حادثه تیراندازی، خانم از ناحیه پهلو و فرزند وی از ناحیه دست مجروح شده که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و حال عمومی‌مجروحان مطلوب گزارش شده است.
دادستان عمومی‌و انقلاب رودبار جنوب عنوان کرد: با دستورات قضایی و اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته، عامل تیراندازی در کمترین زمان ممکن شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه و منسجم در محل مخفیگاهش دستگیر شد. از متهم یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف کشف شده و متهم انگیزه خود را از ارتکاب جرم، اختلافات ملکی عنوان کرده است.
 
کشف گوشی‌های سرقتی در نقطه صفر مرزی
فرمانده هنگ مرزی زابل از کشف گوشی‌های سرقتی در مرز شمال استان خبر داد.
سرهنگ قاسم‌زاده افزود: به دنبال اجرای طرح مبارزه با سرقت گوشی‌های تلفن همراه، به‌طور ویژه موضوع قاچاق گوشی‌های سرقتی در دستور کار مرزبانان قرار گرفت. مأمورین ایست و بازرسی پل بین‌المللی ابریشم شمال استان در حین کنترل خودروهای ترانزیتی، در بازرسی از خودرو، بیش از ۲۴ دستگاه گوشی، تعداد ۱۱۰ عدد سیم کارت سرقتی به ارزش ۲ میلیارد ریال را که به طرز ماهرانه‌ای در کابین ترانزیت جاساز شده بود، کشف کردند. با هماهنگی مقام قضایی ضمن دستگیری متهم، خودروی وی نیز توقیف و برای شناسایی مالباختگان اموال سرقتی تحویل مراجع قضایی شد.
 
غرق شدن پسر 7 ساله در آب‌بندان روستا
پسر 7 ساله که به‌دلیل نامعلومی‌در آب‌بندان روستای آهنگرکلا گتاب افتاده بود، غرق شد.
دکتر میرسعید رمضانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ساعت ۱۸:۲۸ دقیقه شنبه تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی گرفته شد که پسربچه ۷ ساله که به مدت نامشخصی در آب‌بندان روستای آهنگرکلا گتاب غرق شده بود توسط اهالی به بیرون آب کشیده شد. بلافاصله کد آمبولانس ۱۱۵ پایگاه گتاب به محل حادثه اعزام شد که در طول مسیر بیمار را از اهالی تحویل گرفت. در لحظه تحویل، بیمار فاقد هرگونه علائم حیاتی بود و پس از انتقال به بیمارستان نیز عملیات احیا انجام اما مرگ وی تأیید شد.

زنده‌گیری 225 حلقه مار در کاشان
۲۲۵ حلقه مار از ابتدای سال در محدوده‌های شهری و خارج از محدوده توسط نیروهای آتش‌نشانی کاشان زنده‌گیری شده است.
سیدمصطفی محتشمیان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: عملیات زنده‌گیری مارها شامل ۴۷ حلقه در منطقه یک شهری، ۲۷ حلقه در منطقه ۲ شهری، ۳۰ حلقه در منطقه سه، ۶۲ حلقه در منطقه چهار و ۵۹ حلقه در منطقه پنج شهری بوده است. ۱۷۶ حلقه از این مارها در منازل مسکونی، ۲۳ حلقه در اماکن تجاری و صنعتی، هفت حلقه در وسایل نقلیه و بقیه در انبارها، معابر و گذرگاه‌ها، مراکز درمانی، اداری، آموزشی، نظامی، آبگیر و استخر و فضای سبز یافت شده است. نیروهای آتش‌نشانی بعد از اعزام با تجهیزات و لوازم مخصوص، مارها را زنده‌گیری و در خارج از محدوده شهری و در دل طبیعت رها می‌کنند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی