افتتاح 26 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در وزارت کار

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) از افتتاح 10 پروژه متعلق به شستا به عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌های شستا در چند سال اخیر، با حجم سرمایه‌گذاری26 هزار میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای 4010 نفر خبر داد.
عارف نوروزی در آیین افتتاح 425 پروژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان وزیر، رؤسای سازمان‌های تابعه و جمعی از مدیران به شکل حضوری و ویدیو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد درباره اقدام‌های صورت گرفته در این شرکت گزارشی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه در سال جهش تولید با مشارکت مردم، اقدامات شستا بر اساس ریل‌گذاری جدید و به منظور توسعه اقدامات در قالب دانش بنیان‌ها و هوشمندسازی و اصلاح سیستم‌های نرم‌افزاری برنامه‌ریزی و انجام می‌شود، گفت: برای این کار بودجه کافی تخصیص پیدا کرده و با سرعت در حال به‌روزرسانی اقدامات و توسعه دانش بنیان‌ها و داخلی‌سازی قطعات و فناوری‌های لازم در شستا هستیم. وی با بیان اینکه اقدامات شستا در زمینه نهادینه‌سازی شفافیت و بهبود بنگاه‌داری، حفظ دارایی‌های خانواده بزرگ تأمین اجتماعی و رعایت امانت آنان، موجب امیدآفرینی در خانواده بزرگ بیمه پردازان و بازنشستگان تأمین اجتماعی شده است، افزود: ما در شستا خادم کارگران ایران هستیم و از تلاش برای این قشر زحمتکش ذره‌ای کوتاه نیامده و خستگی ناپذیر به اقدامات‌مان ادامه می‌دهیم. وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات شستا به منظور افزایش سرمایه‌ها و تضمین دارایی‌های کارگران و بازنشستگان توسعه پیدا کرده است، گفت: هلدینگ‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی مأموریت پیدا کرده‌اند تا اقدامات خود را توسعه دهند و بر همین اساس تعدادی از اقدامات به سرانجام رسیده و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است. نوروزی با اشاره به افتتاح معدن طلای تفتان خاطرنشان کرد: این معدن با ذخیره قابل توجه 100 میلیون تن کانسنگ با عیار متوسط 1.6 ppm، یکی از بزرگترین معادن طلای کشور به شمار می‌رود و نقش مهمی در تغذیه کارخانه استحصال طلای تفتان ایفا می‌کند.
وی افزود: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای تفتان در سال 1401 در منطقه سیستان و بلوچستان آغاز شد و در مدت 20 ماه به سرانجام رسید. این پروژه برای 686 نفر شغل مستقیم و برای هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است. این کارخانه با ظرفیت تولید 500 کیلوگرم شمش طلا در سال فعالیت می‌کند و برای تولید یک تن طلا تا پایان سال 1403 برنامه‌ریزی شده است.
مدیرعامل شستا حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث این کارخانه را 1200 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این کارخانه نمادی از عزم و اراده ملی برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر خطه زرخیز سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی همچنین افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و هدفگذاری انجام شده، طراحی یک کارخانه در نزدیکی کارخانه فعلی و با هدف تولید 5 تن طلا تا پایان سال 1405 در حال انجام است. این کارخانه با تولید 10 تن طلا تا پایان سال 1408 عملاً نیمی از تولید طلا درکشور را به خود اختصاص خواهد داد و در نتیجه ارزش طلای تولیدی کشور در افق 1408 معادل 1200 میلیون دلار خواهد بود.  دیگر پروژه افتتاح شده در این مراسم، پروژه پلنت 4 اکسیژن در شرکت ذوب‌آهن اصفهان بود که با سرمایه‌گذاری 38.5 میلیون دلار اجرا شده است. به گفته نوروزی در این پروژه 25 هزار مترمکعب بر ساعت اکسیژن با هدف بهبود روند تولید در این کارخانه تولید می‌شود که منجر به اشتغالزایی 150 نفری از محل نیروهای موجود شده است.
مدیرعامل شستا درباره  پروژه کوره پاتیلی (LF) که در شرکت ذوب آهن اصفهان احداث شده، افزود: این پروژه هم با سرمایه‌گذاری 294 میلیارد تومانی و 11 میلیون دلار با هدف افزایش تولید سالانه به میزان یک میلیون تن به مرحله اجرا رسیده و در مجموع منجر به بهبود روند تولید در این کارخانه شده است؛ میزان اشتغالزایی این پروژه هم 110 نفر از محل نیروهای موجود است.

جستجو
آرشیو تاریخی