صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

تأکید ظریف بر اجرای قانون راهبردی مجلس

 خبر اول اینکه، محمدجواد ظریف در صفحه اجتماعی خود نوشت: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای، قانون کشور است و باید رعایت شود.

وی در ادامه با اشاره به نقض برجام توسط غربی‌ها نوشته است: همان‌طور که چند روز قبل از ترک سمت خود به دبیرکل سازمان ملل متحد توضیح دادم، ایالات متحده و سه کشور اروپایی تنها باید خود را سرزنش کنند که با نقض مداوم تعهدات خود که خسارات فراوانی به مردم ایران وارد کرد، قانونگذاران ما را به واکنش واداشتند.

‏ظریف تأکید کرده که این به نفع امریکا و اروپایی‌هاست که رفتار گذشته خود را جبران کرده و دستیابی بدون مانع ایران به منافع خود از توافق را تضمین کنند.

‏وی همچنین تأکید کرده که ایران در انجام اقدامات جبرانی کاملاً در چهارچوب حقوق خود تحت برجام عمل کرده است و دولت آتی رئیس جمهور منتخب پزشکیان آماده است تا در گفت‌و‌گو با حسن نیت - مطابق با برجام و قوانین ایران - برای تضمین پایبندی متقابل به این دستاورد بی‌نظیر دیپلماسی شرکت کند.

 

پایگاه خبری «انتخاب» مجرم شناخته شد

 دست آخر اینکه، پایگاه خبری «انتخاب» مجرم شناخته شد. اکبر نصراللهی سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: اعضای هیأت منصفه با تأکید بر اهمیت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و تحلیل وقایع و تشکر مجدد از آنها، بر ضرورت اجرای قوانین از جمله مصوبات شورای عالی امنیت ملی تأکید و تصریح کردند صرف‌نظر از درست یا نادرست بودن مطالب منتشر شده در سایت انتخاب، محتوای ویدیوی مذکور، مغایر با قوانین و مصوبات بوده است. همچنین رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های علی م مرادی مدیرمسئول انتخاب که به ریاست قاضی کاشانکی در شعبه سوم دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی