در حافظه موقت ذخیره شد...
نقش هلدینگ به عنوان مالک چیست؟
درآمدزایی ۵۰۰ میلیاردی رؤیای محال
نکته جالب اینکه در اولین جلسه هیأت مدیره استقلال بعد از خرید ۸۵ درصد سهام آن توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیجفارس، عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ گفته بود که استقلال باید در ابعاد ملی، منطقهای و جهانی برترین باشد اما در اصل برای تقویت این تیم بودجهای 200 میلیاردی در نظر گرفته است. واقعیت امر این است که با این بودجه حتی استقلال نمیتواند در سطح لیگ برتر هم برتر باشد، چه برسد به منطقه و آسیا!
نکته قابل توجه دوم اینکه کسب درآمد 500 میلیاردی برای استقلال چقدر ممکن خواهد بود؟ این تیم فصل گذشته با وجود عقد قراردادهای اسپانسرینگ متعدد توانست تنها 163 میلیارد درآمدزایی کند، استقلال از عقد قرارداد با یک اپراتور تلفن همراه به عنوان حامی مالی اصلی خود 90میلیارد تومان، از عقد قرارداد نصف و نیمه با یک فروشگاه موبایلفروشی برای سر آستین مبلغ 40 میلیارد تومان و از عقد قرارداد با یک گروه خوراکی و شوینده برای پشت پیراهن 33 میلیارد تومان درآمدزایی کرد و از یک ایرلاین هم توانست 200 قطعه بلیت برای سفرهایش به عنوان اسپانسر سر آستینهایش دریافت کند.
با توجه به اینکه همکاری با شرکت اپراتور تلفن همراه، هواپیمایی معراج برای سفرهای این تیم و یک شرکت تولید مواد شوینده از طرف باشگاه استقلال ادامه پیدا خواهد کرد، احتمالاً این تیم برای این فصل هم در بهترین حالت بتواند 200 تا 250 میلیارد از راه اسپانسرینگ دریافت کند؛ حالا سؤال اصلی اینجاست که 300 میلیارد باقیمانده را چگونه میتواند بدست آورد و اگر قرار بود که استقلال خودش برای خودش درآمدزایی کند، چه نیازی به واگذاری این تیم به بخش خصوصی ثروتمندی مانند یک گروه پتروشیمی بود؟