حوادث جهان

11 کشته قربانی ریزش پلی در چین
ریزش قسمت‌هایی از یک پل در استان «شنشی» واقع در شمال غرب چین جان دست‌کم ۱۱ نفر را گرفت.
به گزارش آناتولی، این حادثه در شهر «شانگلو» رخ داده است. مقامات محلی اعلام کردند بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب منجر به وقوع این حادثه شده است. «اسکای نیوز» گزارش کرده است حدود ۲۰ دستگاه خودرو و ۳۰ نفر همچنان ناپدید هستند.در حالی که تلاش‌ها برای نجات بازماندگان ادامه دارد، تیم‌های امدادی پنج خودرو را از داخل رودخانه زیر این پل بیرون آورده‌اند.
 
روشن کردن شمع در قایق مهاجران حادثه ساز شد
«سازمان بین‌المللی مهاجرت» وابسته به سازمان ملل متحد می‌گوید دست‌کم ۴۰ مهاجر پس از آتش گرفتن قایق‌شان در سواحل شمالی هائیتی جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ۴۱ نفر از سرنشینان این قایق توسط گارد ساحلی هائیتی نجات پیدا کردند. گزارش‌ها حاکی است این قایق از شهر ساحلی «کاپ-هائیتین» به سمت جزایر «تورکوس» و «کایکوس» در فاصله بیش از ۲۲۰ کیلومتری در حال حرکت بوده است.هنوز علت دقیق آتش‌سوزی مشخص نیست اما یک مقام محلی گفته است افرادی که در قایق بودند در مراسمی برای عبور امن از دریا شمع روشن کرده‌ بودند که این اقدام باعث می‌شود بشکه‌های بنزین داخل قایق آتش بگیرد.سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است مجروحان تحت مراقبت این نهاد هستند و ۱۱ نفر از آنها به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شده‌اند.
 
تصادف اتوبوس در سریلانکا با 30 زخمی
 بیش از ۳۰ مسافر بر اثر انحراف اتوبوس از جاده در منطقه ترینکومال در استان شرقی سریلانکا مصدوم شدند.
به گزارش شینهوا، به گفته پلیس، مجروحان در بیمارستان‌های منطقه بستری شده‌اند و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.پلیس اعلام کرد در زمان وقوع این حادثه بارش باران نبوده و در حال بررسی علت حادثه هستند.
 
آتش گرفتن بازار در جنوب افغانستان
 سخنگوی دولت ولایت قندهار گفت که بازاری در ولسوالی سپین بولدک در ولایت قندهار در جنوب افغانستان آتش گرفت و خسارات زیادی به بار آورد.
به گزارش شینهوا، آتش سوزی در ساعات شلوغی صبحگاهی شروع شد و بیش از ۵۰ کانتینر در بازاری به نام بازار ویکش به خاکستر تبدیل شد. کالاهای تجاری از جمله خودروهای دست دوم، قطعات یدکی و سایر اقلام در بازار موجود بوده و بیم آن می‌رود که میلیون‌ها دلار به بازار آسیب رسیده باشد.این مقام مسئول با بیان اینکه آتش‌نشانان در تلاش برای خاموش کردن آتش بودند، گفت: علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.
 
برخورد ۳ خودرو در جنوب برزیل
 برخورد دو خودروی سواری و یک کامیون در جنوب برزیل به‌جان باختن دست کم ۶ نفر منجر شد.به گزارش شینهوا، این حادثه در بزرگراهی در نزدیکی شهر «ریو پاردو» رخ داد. براساس گزارش‌ها، یک خودرو با ۶ سرنشین از پشت سر به خودروی دیگر برخورد می‌کند که در ادامه به شاخ به شاخ شدن هر دو خودرو با یک کامیون منجر می‌شود.قربانیان همگی در یک خودرو بودند و رانندگان ۲ وسیله نقلیه دیگر از این تصادف جان سالم به‌در بردند.
 
کشف ظروف شیشه‌ای باستانی از دریا
باستان‌شناسان مجموعه‌ای از ظروف شیشه‌ای مورانویی را در نزدیکی سواحل بلغارستان کشف کردند.
«آرت‌نت» نوشت، باستان‌شناسانی که در «بورگاس» واقع در بلغارستان مشغول کاوش بودند بیش از ۱۰۰ شیء‌ شیشه‌ای متعلق به دوران امپراطوری عثمانی را در نزدیکی ساحل پیدا کردند.
کاوشگران با غواصی در همان محوطه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیش از ۳۰۰ شیء‌ شیشه‌ای را از بستر دریا کشف کرده بودند.
بر اساس بیانیه‌ای که توسط «موزه تاریخ بورگاس» منتشر شده است، محققان این اشیاء‌ را در عمق ۲ تا ۲.۵ متری کشف کرده‌اند. گمان می‌رود این اشیای فلزی، محموله کشتی باری بوده‌اند که پس از گرفتار شدن کشتی در توفان، به داخل دریا افتاده‌اند. انتظار می‌رود لاشه کشتی در نزدیکی این اشیای تاریخی پیدا شود. بقایای آهنین به جا مانده از زنجیرهای متصل به لنگر و تکه‌های ظروف سرامیکی شباهت‌هایی به سرامیک‌هایی دارد که در قرون وسطای متأخر و رنسانس تولید می‌شد.
کارشناسان معتقدند این شیشه‌ها در «مورانو»، جزیره‌ای در ایتالیا ساخته‌ شده‌اند که حتی امروزه به دلیل ظروف شیشه‌ای نفیس شهرت دارد. گمان می‌رود این ظروف در اواخر قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم میلادی ساخته شده باشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی