متهم با دیدن بازپرس جنایی منکر قتل شد

گروه حوادث/ مرد جوان که به اتهام قتل دوستش دستگیر شده و در اداره پلیس اعتراف کرده بود، وقتی مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت منکر قتل شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اسفند سال گذشته مرد میانسالی به پلیس دماوند رفت و از ناپدید شدن پسرش به نام هومن شکایت کرد. با شکایت مرد میانسال، تحقیقات برای یافتن امیر آغاز شد، کارآگاهان ابتدا به سراغ مراکز درمانی و پلیس رفته اما هیچ ردی از او به دست نیاوردند.
در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، پدر هومن بار دیگر به پلیس مراجعه کرد و از تماس مشکوک یکی از دوستان پسر گمشده‌اش خبر داد: از زمانی که هومن گمشده، عکس او را در فضای مجازی منتشر کرده‌ایم تا شاید کسی از او خبری داشته باشد و به ما خبر دهد. روز گذشته مرد جوانی به نام احمد با ما تماس گرفت و خودش را دوست هومن معرفی کرد. احمد می‌گفت که پسرم با دوستانش به مسافرت رفته است و نگران او نباشیم. این تماس خیلی مشکوک بود و اگر او می‌خواست خبری از هومن به ما بدهد، چرا زودتر تماس نگرفته بود.
با اطلاعاتی که پدر پسر گمشده در اختیار مأموران قرار داد، پس از هماهنگی‌های قضایی احمد بازداشت شد. متهم در تحقیقات گفت: با هومن به پارک چناران در تهران رفتیم. آنجا باهم دعوایمان شد و من که خیلی از دست او عصبانی بودم با چاقو به او ضربه‌ای زدم و هومن خونین روی زمین افتاد. ترسیدم و فرار کردم و احتمال می‌دهم که هومن مرده باشد.
از آنجایی که طبق اظهارات احمد، جنایت در پایتخت رخ داده بود، پرونده با قرار عدم صلاحیت برای رسیدگی به شعبه هشتم دادسرای امور جنایی پایتخت فرستاده شد، اما زمانی که متهم در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت، ادعایش را تغییر داد و گفت: من قتلی مرتکب نشده‌ام. من از دوستانم شنیده بودم که هومن به مسافرت رفته است و چون تصاویر او را می‌دیدیم که خانواده‌اش در فضای مجازی منتشر کرده و نگران فرزندشان هستند تصمیم گرفتم این موضوع را به آنها خبر دهم. اما مرا دستگیر کردند و مجبور به اعتراف شدم.
بدین ترتیب بازپرس سالار صنعتگر دستور انتقال متهم به اداره دهم آگاهی پایتخت، بررسی پرونده‌های اجساد ناشناس که مشخصات آنها با هومن شباهت داشته باشد و تحقیق در رابطه با جنایت احتمالی در پارک چناران را صادر کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی