صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهارده - ۳۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهارده - ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

ایران در ایران

رفع تنش آبی 5 هزار و ۸۹۰ روستای کشور در دولت سیزدهم
گچساران- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: پنج هزار و ۸۹۰ روستا که دچار تنش آبی و با چالش جدی و کمبود منابع آبی مواجه بودند، ظرف سه سال گذشته و اهتمام دولت سیزدهم از آب پایدار برخوردار شدند و مشکل تنش آبی این روستاها نیز مرتفع شد.
هاشم امینی در بازدید از طرح‌های بخش آب و فاضلاب گچساران افزود: آبرسانی به بیش از ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم بود که آب پایدار این روستاها باید از منابع زیرزمینی و سطحی تأمین شود. امینی اظهار کرد: بیش از ۸۲ درصد روستاهای کشور قبل از دولت سیزدهم زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری قرار داشتند که این میزان هم اکنون به ۸۷ درصد رسیده است. وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال بیش از ۹۱ درصد روستاهای کشور از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

نهضت سلامت‌آموزی در استان اردبیل
اردبیل - مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل به‌عنوان پنجمین استان کشور طرح نهضت سلامت‌آموزی را آغاز کرد، گفت: مدیریت و تربیت خانواده، موفقیت و مهارت خانواده، سلامت، جمعیت و نشاط خانواده، بازی و اوقات فراغت خانواده، محیط زیست و نقش خانواده، سفره و تغذیه خانواده، رسانه خانواده، مد و لباس خانواده و فرهنگ و میراث ناملموس خانواده از کارگروه‌های این رویداد هستند.

«زاینده‌رود» باغ‌های غرب اصفهان را آبیاری کرد
اصفهان- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از رهاسازی آب زاینده‌رود به‌منظور آبیاری باغ‌های غرب استان(محدوده حوضه آبریز این رودخانه) خبر داد.
«احمدرضا صادقی» اظهار داشت: رهاسازی بخشی از آب رودخانه زاینده‌رود برای آبیاری باغ‌های غرب استان روز گذشته انجام شد و اکنون آب در شبکه‌های آبیاری این نواحی جریان دارد.  وی افزود: این دومین نوبت اختصاص آب از زاینده‌رود(از محل سد) برای آبیاری باغ‌های مناطق غربی استان در فصل تابستان امسال به شمار می‌رود. معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تعداد روزهای رهاسازی و میزان دقیق آب تخصیصی برای مزارع غرب استان در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی