صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

رئیس جمهور منتخب در نشست با رؤسای ستادهای اصولگرا تأکید کرد
انتخاب اعضای کابینه
براساس توانمندی
دیدار رئیس جمهور منتخب با رؤسای ستادهای اصولگرا صبح دیروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. مسعود پزشکیان در این دیدار با بیان اینکه یکی از انگیزه‌های حضورش در انتخابات ریاست جمهوری افزایش مشارکت مردم در انتخابات و تغییر شرایط نامطلوبی بوده که در میزان مشارکت انتخابات مجلس ایجاد شد، گفت: با توجه به شرایطی که وجود داشت بنده می‌توانستم رئیس جمهور نشوم زیرا عده‌ای بودند که یکسره رأی ثابت داشتند. اما به لطف خدا مردم به صحنه آمدند و به آنها رأی ندادند. وی با بیان اینکه مردم به نگاه بسته و تمامیت‌خواه رأی ندادند، افزود: وقتی این طیف افرادی مثل ما را نمی‌پذیرند بقیه را چطور می‌خواهند بپذیرند. ولی نکته اینجاست که اگر در صحنه هم نباشند ممکلت اداره نمی‌شود زیرا در واقعیت ممکلت با من تنها اداره نمی‌شود و این نکته کاملاً روشن است. به همین دلیل بنده اعلام کردم که نامه بزنید و افراد را جمع کنید.
به گزارش کانال رسمی ستاد دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ملت با تأکید بر به کارگیری افکار و سلایق مختلف و انتخاب افراد طبق شاخص‌ها، تصریح کرد: ما در این ٤٠ سال طبق یک نظم به افراد سمت ندادیم، امروز دچار یکسری مشکلات شدیم اما در دوره جدید می‌خواهیم بر طبق شاخص‌های تعریف شده افراد را انتخاب کنیم. اینکه بنده گفتم حزبی نیستم دلیل بر این نیست که حزب نباید باشد. برعکس حزب باید وجود داشته باشد، توسعه اجتماعی با وجود حزب‌ها شکل می‌گیرد. ما نه تنها باید زبان همدیگر بلکه زبان دنیا را بفهمیم و برای مثال هر فردی به زبان‌های بیشتری تسلط دارد توانمندتر است، این به عنوان شاخص توانمندی‌های فردی در نظر گرفته می‌شود.

پاسخ پزشکیان به مدعیان برنامه نداشتن او
رئیس جمهور منتخب ملت درباره برخی انتقادها که «پزشکیان برنامه‌ای برای دولت ندارد»، گفت: بنده در انتخابات گفتم برنامه‌ام سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است و برخی‌ها در انتخابات به بنده گفتند شما برنامه ندارید و تعریفی هم از برنامه نمی‌توانید ارائه دهید، اما قطعاً بنده بهتر از آنان می‌دانم برنامه چیست. بنده دوره‌های مختلف در انگلستان، امریکا، سوئیس و... دیدم و مدیریت هم کردم، پس می‌دانم برنامه چیست اما شما چگونه خارج از سازمان برای درون سازمان برنامه می‌نوشتید؟ در کجای دنیا در خارج از یک سازمان برای داخل سازمان برنامه می‌نویسند و آیا اصلاً چنین چیزی امکان‌پذیر است؟
پزشکیان با بیان اینکه علی رغم فشارهای برخی برای گرفتن رأی وعده‌ای نداده است که نتواند به آن عمل کند، گفت: من معتقدم باید متناسب با شرایط تصمیم بگیریم. به همین سادگی نمی‌توان نیروی انسانی و رفتار انسان‌ها را تغییر داد. ابتدا باید مهندسی کنیم بعد تصمیم بگیریم. اینکه برخی فکر کنند به بنده دیکته می‌کنند اشتباه است، بنده شاخص‌هایی تعیین کردم و طبق آنها تصمیم خواهیم گرفت.

موج برگشت زوار از عتبات عالیات برای ورود به کشور
مرز بین‌المللی مهران این روزها محل بازگشت زائران حسینی است؛ جایی که در خبرهای غیررسمی گفته می‌شود افزایش خودسرانه کرایه‌ها و عدم نظارت مسئولان مربوطه در این مکان مشکلاتی را برای زائران ایجاد کرده است.
با انتشار خبر سرگردانی مسافران در مرز مهران و افزایش کرایه‌ها تا سقف دو میلیون تومان، فرماندار مهران این خبر را رد کرد و گفت: تردد در مرز مهران روان و بدون هیچ مشکلی در جریان است.
علی عباس شفیعی اظهار کرد: ازدحام جمعیت در آن‌سوی مرز مهران (زرباطیه) به دلیل موج برگشت زوار از عتبات عالیات برای ورود به کشور است .
وی با بیان اینکه ۱۵ گیت در مرز زرباطیه عراق برای ورود زوار به مرز مهران فعال است، افزود: در حال رایزنی با مسئولان مرز زرباطیه برای افزایش تعداد گیت‌های خروجی از مرز زرباطیه به سمت مرز مهران هستیم.‌ فرماندار مهران با بیان اینکه تا‌کنون بیش از ۵۰ هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور شده‌اند، تصریح کرد: کل تردد (ورود و خروج) از ابتدای محرم تا‌کنون حدود ۲۵۰ هزار نفر از مرز مهران بوده است.  وی تأکید کرد: تردد در مرز مهران روان و تمهیدات لازم برای بازگشت زوار به مقاصد خود در داخل کشور فراهم شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی