صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

صید پشه آئدس در بندرعباس، بندرلنگه، قشم، جاسک و کیش
 بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بدون تغییر ماندن تعداد بیماران مبتلا به تب دنگی در هفته اخیر خبر داد و گفت: پشه آئدس در بندرعباس، بندرلنگه، قشم، جاسک و کیش صید شد.
غلامعلی جاودان با اشاره به آخرین وضعیت پشه آئدس در سطح استان گفت: استان هرمزگان از سال 98 با تجربه‌ای که از سایر کشورهای همسایه به دست آورده بود، توانست پشه آئدس را شناسایی و صید کند؛ در آن زمان با توجه به اینکه بیمار مبتلا به تب دنگی در سطح استان وجود نداشت، این پشه‌ها نیز ناقل بیماری نبودند اما محیط بهسازی و این پشه‌ها کنترل شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم‌اکنون این پشه در چهار شهرستان استان شامل بندرعباس، بندرلنگه، قشم و جاسک شناسایی و صید شده و در جزیره کیش نیز مشاهده شده است.

مشکل عرضه سوخت  در استان مرکزی رفع شد
اراک- در روز‌های اخیر وقفه چند ساعته در عرضه سوخت به خودروها، سبب ایجاد صف‌های طولانی بنزین در جاده اراک- قم شده و مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد کرده بود. اغلب این رانندگان با گلایه از اینکه در استانی که خود بزرگترین پالایشگاه کشور را دارد نباید کمبود بنزین وجود داشته باشد، خواستار توجه مسئولان ذیربط نسبت به رفع این مشکل شده بودند. در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی اعلام کرد این مشکل برطرف و موجودی بنزین تمام جایگاه‌های استان تکمیل شده است.
«سعید جمشیدی»، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی اظهار داشت: روز پنجشنبه با توجه به پایان تعطیلات و بازگشت مسافران از غرب و جنوب کشور، وقفه‌ای چندساعته در سوخت‌رسانی چند جایگاه استان مرکزی ایجاد شده که هم اکنون این مشکل حل و بنزین در تمام جایگاه‌ها موجود است. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی  افزود: اکنون ترافیک مراجعان به جایگاه‌های سوخت جاده اراک- قم روان و عادی است.  جمشیدی ادامه داد: ۶۲ جایگاه عرضه سوخت سی‌ان‌جی و ۱۰۰ جایگاه سوخت مایع در نقاط مختلف استان در مدار سوخت‌رسانی قرار دارند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی