حوادث جهان

واژگونی مرگبار اتوبوس در پرو
 وزارت کشور پرو در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد در پی واژگونی اتوبوسی که در حال عبور از یک منطقه کوهستانی بود، دست‌کم ۲۶ نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش یورونیوز، این اتوبوس در راه «لیما»، پایتخت پرو در بزرگراهی در منطقه کوهستانی «آند» در اطراف شهر «آیاکوچو» از مسیر منحرف و واژگون شد و از شیب حدود ۲۰۰ متری سقوط کرد.

کشف جسد ۶ گردشگر خارجی
در هتلی در بانکوک
پس از کشف جسد ۶ گردشگر در هتلی گرانقیمت در بانکوک، پلیس تایلند تحقیقات خود درباره این حادثه را آغاز کرده است.
به گزارش رویترز، سرِتا تاویسین، نخست‌وزیر تایلند به همراه مقامات ارشد پلیس این کشور از هتل مورد نظر بازدید و دستور تحقیقات فوری درباره این حادثه را صادر کرد.
به گفته نخست‌وزیر تایلند، قربانیان سه مرد و سه زن و همگی ملیت ویتنامی و تعدادی از آنها نیز تابعیت دوگانه امریکایی دارند.
بازرس ارشد تحقیقات این پرونده گفته است که براساس تحقیقات اولیه، قربانیان مسموم شده‌اند.
وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که شرایط را به دقت رصد کرده و آماده ارائه مشورت در روند تحقیقات است. این حادثه در شرایطی رخ داده است که تایلند ظاهراً قصد توسعه بخش گردشگری خود را دارد؛ حوزه‌ای که محرک اصلی دومین اقتصاد بزرگ این کشور واقع در شرق آسیاست. به گفته تیتی سانگ وانگ رئیس پلیس بانکوک این ۶ گردشگر، دو دفعه به صورت جداگانه در روز‌های شنبه و یکشنبه وارد هتل بزرگ «هایت اراوان» در بانکوک شدند. سه مرد و سه زن در اتاق‌های جداگانه ساکن شدند: ۴ نفر در طبقه هفتم و یک نفر در طبقه پنجم.
 میهمانان طبقه هفتم قرار بود روز دوشنبه (۲۵ تیر) اتاق‌های خود را خالی کنند و زمان تخلیه اتاق طبقه پنجم نیز برای بعد از ظهر روز سه‌شنبه پیش‌بینی شده بود اما این اتفاق نیفتاد. کارکنان هتل ۶ جسد را در طبقه پنجم هتل پیدا کردند. طبق آمار به دست آمده شخص هفتمی نیز در لیست رزرو وجود داشته که مقامات تایلند به دنبال وی هستند.
 به گفته رئیس پلیس بانکوک، چهار جسد در اتاق نشیمن و ۲ جنازه دیگر نیز در اتاق خواب پیدا شد. طبق گفته پلیس مواد مشکوکی در لیوان‌ها کشف شده است. بیشتر بشقاب‌های غذا دست نخورده باقی مانده بود.
 به گفته مسئولان رسیدگی به پرونده، زمانی که این ۶ نفر برای آخرین بار دیده شده‌اند، مشخص نیست. چمدان‌های آنها بسته شده و آماده در نزدیکی در ورودی پیدا شده است.

 بارندگی شدید و سیل در «تورنتو»ی کانادا
 بارندگی بی‌سابقه در تورنتو که محصول ۳ طوفان بزرگ است وبخش‌هایی از این شهر را زیر آب برده، منجر به قطعی برق شده و رانندگان را در بزرگراه‌ها سرگردان کرده است.
به گزارش بی‌بی سی، سازمان محیط‌زیست کانادا گزارش داد که تقریباً ۱۰۰ میلیمتر باران طی 3 روز در این شهر بارید و رکورد روزانه مربوط به سال ۱۹۴۱ را شکست.همچنین به گفته شرکت «تورنتو هایدرو»، بارندگی باعث قطع برق بیش از ۱۶۷ هزار مشترک شده است. در فرودگاه «بیلی بیشاپ» در جزایر تورنتو واقع در دریاچه آنتاریو، شماری از پروازها با تأخیر روبه‌رو یا لغو شد.پارک‌وی «دان ولی» که یک بزرگراه اصلی در کنار رود «دان» است نیز به دلیل سیل از هر دو جهت مسدود شد.

قتل کهنه‌سرباز امریکایی به دست پلیس
 پلیس امریکا یک مرد را در نزدیکی گردهمایی «کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان» به ضرب گلوله کشت.
به گزارش ای‌بی‌سی، پنج پلیس از ایالت اوهایو امریکا به یک مرد در حدود یک مایلی حصار امنیتی کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی شلیک کردند و او را کشتند. این حادثه در حالی به وقوع پیوست که تدابیر امنیتی پیرامون نامزدهای انتخابات امریکا پس از ترور نافرجام «دونالد ترامپ» شدت گرفته است.
شاهدان عینی می‌گویند در این حادثه، ۲ مرد بی‌خانمان در کینگ‌پارک میلواکی مشغول نزاع بودند که یکی از آنها چاقو به دست می‌گیرد. این ۲ مرد پس از حضور شمار زیادی از مأموران پلیس در صحنه، شوکه شده بودند.
آنها گفته‌اند مردی که چاقو به دست گرفته بود، توسط پنج مأمور هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد. پس از این اقدام پلیس، معترضان در محل حادثه تجمع کردند.
آنها می‌گویند فرد کشته‌شده «ساموئل شارپ جونیور» نام داشته است. مقامات محلی، هویت او را تأیید نکرده‌اند اما خانواده او می‌گویند ساموئل یک کهنه‌سرباز بی‌خانمان بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی