از گوشه و کنار ایران

برخورد کامیون بدون راننده با دسته عزاداری
حرکت کامیون بدون راننده و برخورد با دسته عزاداری در شهرستان نکا ۱۸ مصدوم‌ بر جا گذاشت.
زکریا اشک‌پور، سخـــــــــــنــــگـــــوی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ساعت ۲۱:۳۶ سه‌شنبه ۲۶ تیرماه خبر برخورد یک دستگاه کامیون با دسته عزاداران در شهرستان نکا به مرکز پیام اورژانس شرق استان مازندران اعلام شد و بلافاصله هفت دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در شهرستان نکا خیابان آرامگاه اعزام شدند. این حادثه ۱۸مصدوم داشت که ۱۴مصدوم توسط تیم‌های اعزامی اورژانس و چهار مصدوم توسط خودروهای شخصی به بیمارستان‌های بوعلی‌سینا و امام حسین(ع) نکا منتقل شدند. بر اساس اعلام پلیس، کامیون بونکر سیمان در سراشیبی پارک بود که به علت نقص فنی بدون راننده از پارک خارج شد و به عزاداران برخورد کرد.
 
اجاره 2 آدمکش برای قتل شوهر
زن میانسالی که با اجیر کردن دو آدمکش دستور قتل شوهرش را صادر کرده بود، مدعی شد شوهرش سارق و معتاد بوده است.
سرهنگ حکمت‌الله شجاعی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: با کشف جسد مردی ناشناس که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود، بلافاصله تیم اداره مبارزه با جرایم جنایی و تشخیص هویت پلیس آگاهی استان به همراه بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شدند. در ادامه مشخص شد مقتول مردی 55 ساله است که با ضربات متعدد چاقو به سر و شکمش به قتل رسیده است. با تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران برای شناسایی عاملان این قتل و با توجه به بررسی‌های ویژه پلیسی و دستیابی به سرنخ‌هایی در این خصوص، همسر و دختر مقتول به پلیس آگاهی استان احضار شده و در مواجهه با مستندات پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشودند. زن میانسال گفت: همسرم معتاد و سارق بود، از رفتارهایش خسته شده بودیم و برای پایان دادن به آزارهای او تصمیم گرفتم 2 نفر را برای اجرای نقشه قتل او اجیر کنم.
با اعترافات مادر و دختر، دو متهم اصلی پرونده که اقدام به قتل کرده بودند نیز در کمترین زمان شناسایی و دستگیر شدند.
 
یک کشته به خاطر بی‌احتیاطی راننده پیکان
 تصادف 3 دستگاه سواری در جاده ارومیه-سلماس یک کشته و دو مصدوم بر جا گذاشت.
سرهنگ رضا پناهی‌مقدم، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تصادف منجر به واژگونی 3 دستگاه خودروی سواری در محور ارومیه به سلماس، بلافاصله مأموران پلیس راه و عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند و مشخص شد بر اثر تصادف و واژگونی 3 دستگاه سواری پژو پارس، پیکان و پراید یک نفر جان باخته و 2 نفر دیگر مصدوم و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. علت این حادثه توسط کارشناسان رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده پیکان اعلام شده است.

 برق‌گرفتگی 8 نفر در هیأت عزاداری کدکن
برخورد تیغه علم عزاداران حسینی با کابل برق منجر به برق‌گرفتگی 8 نفر در شهرستان کدکن شد.
دکتر محمدجواد امیری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با اشاره به برق‌گرفتگی تعدادی از عزاداران به دنبال برخورد علم با کابل‌های برق در آیین سوگواری عاشورا گفت: این حادثه سه‌شنبه ۲۶ تیرماه رخ داد که کارشناسان مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس بعد از ارزیابی صحنه حادثه، بلافاصله پایگاه‌های اورژانس رباط‌‌ سنگ، سرهنگ و کدکن را به محل حادثه اعزام کردند.
 در مجموع این سانحه منجر به آسیب 8 نفر شد که در نهایت تمامی مصدومان برای بررسی و مراقبت بیشتر توسط کارشناسان اورژانس به بیمارستان آموزشی، درمانی امام حسین(ع) منتقل شدند.
 
کلاهبرداری با فروش سهام شرکت روغن
مرد شیادی که خود را نماینده یکی از شرکت‌های معروف تولید روغن معرفی کرده و به بهانه فروش سهام شرکت 10 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان، فرمانده انتظامی شیراز گفت: با مراجعه شهروندی به کلانتری «14 مدرس» شیراز مبنی بر دستگیری یک کلاهبردار متواری، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت و متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم دارای احکام جلب متعدد (بیش از 100 میلیارد ریال کلاهبرداری) و تحت تعقیب دادگاه حقوقی و دادسرای ناحیه یک و دو شیراز بوده و اغلب خود را نماینده یکی از شرکت‌های مشهور تولید روغن معرفی کرده و به بهانه فروش سهام آن شرکت اقدام به تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری از شهروندان کرده است.این مقام انتظامی از شهروندان خواست قبل از انجام هر گونه خرید سهام از شرکت‌ها ضمن انجام استعلامات لازم از آن نمایندگی، نسبت به رؤیت اصل اوراق سهام و اطمینان از اصالت آن اقدام کنند.
 
قتل برادر برای دفاع از مادر
مرد جوان وقتی متوجه درگیری برادرش با مادرشان شد کنترل خود را از دست داد و برادرش را کشت.
سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع قتل مرد 28 ساله‌ای در شهرک مصطفی خمینی شهرستان شهریار توسط برادرش در جریان اختلاف خانوادگی، تیمی از مأموران مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در محل حضور پیدا کردند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم فرار کرده است. با توجه به شناسایی متهم، کارآگاهان با اقدامات اولیه موفق شدند در کمتر از 12 ساعت او را در شهریار دستگیر کنند. وی در بازجویی‌های پلیس انگیزه قتل را درگیری مقتول با مادرش و اختلاف خانوادگی عنوان کرد.
وی در پایان توصیه کرد: شهروندان در مواجهه با مسائل و مشکلات خانوادگی با صبر و متانت موضوعات خود را حل کرده و از رفتار خشونت‌بار و پرخطر که تبعات غیرقابل جبران در پی دارد پرهیز کنند.
 
علت آتش‌سوزی در گمرک میرجاوه
اتصال برق باعث آتش‌سوزی در سالن تجاری گمرک میرجاوه شد.
محمدعلی خاشی، ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان در تشریح این حادثه گفت: طبق گزارش‌های اولیه علت آتش‌سوزی صبح چهارشنبه در سالن تجاری گمرک میرجاوه اتصال برق در یکی از اتاق‌ها بوده که آتش فقط به دو اتاق گسترش پیدا کرده و با اقدام بموقع آتش‌نشانی و کارکنان گمرک از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری شده و این حادثه خسارت جانی دربرنداشته و فقط به بخشی از ملزومات اداری آسیب وارد شده است.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی