فرهنگ

واکنش وزیر فرهنگ به بداخلاقی های رسانه‌ای
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتصابات در این وزارتخانه توضیحاتی ارائه کرد.
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره انتصابات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در این وزارتخانه هیچ انتصاب جدیدی خارج از رویه اتفاق نیفتاده است. نمی‌دانم این بحث‌ها برای چه پیش آمده و این مقدارش را هم جزو بداخلاقی‌های رسانه‌ای می‌دانم.
وی افزود: بحث‌هایی که مطرح شده ۷۰ تا ۸۰ درصدش کذب محض بود و دوستان ما هم درباره آنها توضیح دادند. اساساً بعضی چیزها هم که مطرح کرده بودند وجود خارجی نداشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بقیه موارد هم آنهایی بودند که از اول دولت حضور داشتند. مثلاً ما رئیس مرکز حراست داریم که شخصیت معتبر امنیتی کشور است. دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات که سال‌ها رایزن جمهوری اسلامی و جزو بهترین رایزن‌های خارج از کشور بوده و حالا ممکن است یک نسبتی هم با من داشته باشد، اما کارمند همان مجموعه است آن‌هم قبل از اینکه ما به آنجا برویم.
اسماعیلی تأکید کرد: به هر حال بخشی از این موارد مطرح‌ شده بداخلاقی و بعضی سوءتفاهم و قسمتی هم مربوط به هیجانات پایان دولت است که خیلی جدی نیست.

محبت امام حسین(ع) بزرگ‌ترین دارایی
ایرانیان است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جدیدترین توئیت خود با انتشار فیلمی قدیمی از مراسم سوگواری تاسوعای حسینی نوشت: محبت حسین بن علی علیه‌السلام بزرگ‌ترین دارایی معنوی ما ایرانیان است و آن را نسل به نسل به فرزندانمان منتقل می‌کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین توئیت خود نوشت:
همه عشق دوره کودکی و نوجوانی‌ام دسته‌های عزاداری دهه اول محرم بود. تمام سال روز‌شمار تاسوعا را داشتیم. پدر و برادرم دسته‌های زنجیرزنی را مدیریت می‌کردند ولی من همیشه شور سینه‌زنی را دوست داشتم. محبت حسین بن علی علیه‌السلام بزرگ‌ترین دارایی معنوی ما ایرانیان است و آن را نسل به نسل به فرزندانمان منتقل می‌کنیم.
 
تـقدیر یک جشنواره هنری از مهندسان نیروگاه رامین اهواز
دبیرخانه نخستین جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» اعلام کرد که در مراسم اختتامیه این جشنواره از مهندسان ایرانی نیروگاه رامین اهواز قدردانی می‌شود. در پی اقدام شجاعانه مهندسان ایرانی در نیروگاه رامین اهواز، جشنواره «فیلم وعکس با انرژی» در مراسم اختتامیه خود از قهرمانان بی‌شنل، رضا خسروی و محمد امیری قدردانی می‌کند.
در بیانیه‌ای که از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شده، آمده است:«قهرمانان بی‌شنل، مهندسان نیروگاه رامین اهواز. عکس‌ها و فیلم‌هایی که این روزها از نیروگاه رامین اهواز منتشر شد تصویری متفاوت از شجاعت و ازخودگذشتگی بود. از این‌رو جشنواره «فیلم وعکس با انرژی» عالی‌ترین تندیس جشنواره را با نام و نشان آرش به شما تقدیم می‌کند. /ایسنا

جستجو
آرشیو تاریخی