از گوشه و کنار ایران

تیراندازی برای دستگیری سارق در شاهچراغ
شب عاشورا شنیده شدن صدای تیراندازی در نزدیکی حرم شاهچراغ شیراز موجب ترس و وحشت عزاداران حاضر در این محل و حتی مصدوم شدن 3 نفر از حاضران شد و بلافاصله شایعات زیادی منتشر شد اما فرمانده انتظامی استان فارس با حضور در شاهچراغ علت تیراندازی را دستگیری یک سارق اعلام کرد.مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس نیز در اطلاعیه‌ای اعلام داشت: حدود ساعت ۲۲:۱۵ دوشنبه ۲۵ تیر- شب عاشورا - در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) و به دنبال دستگیری یک سارق در بین عزاداران حسینی توسط مأموران انتظامی، حراست یکی از ادارات اطراف حرم مطهر اقدام به تیراندازی هوایی کرد که این موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و عزاداران حسینی شد.اسماعیل قزلسفلی دبیر شورای تأمین استان فارس نیز اعلام کرد حادثه تیراندازی مربوط به دستگیری یک سارق در نزدیکی بست شهید دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بود. مأموران برای اینکه بتوانند مأموریت خود را انجام دهند، تیراندازی هوایی انجام دادند. دستگاه قضایی نیز علیه منتشرکنندگان شایعه انفجار در حرم شاهچراغ (ع) اعلام جرم کرد.
 
قتل همسر با شلیک گلوله مقابل دوربین مداربسته
مرد مسلح که در اقدامی کینه جویانه همسرش را با شلیک 4 گلوله در یکی از خیابان‌های بجنورد به قتل رسانده بود دستگیر شد.
سرهنگ مقصود رستگار رئیس پلیس آگاهی استان خراسان شمالی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر وقوع یک فقره قتل با سلاح گرم از ناحیه سر در شهرستان بجنورد موضوعِ شناسایى و دستگیری قاتل در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان با اقدامات تخصصی دریافتند در محل قتل یک دوربین مداربسته بوده که صحنه قتل را ثبت کرده است با پایش دوربین‌های مداربسته قاتل که همسر مقتول بود شناسایی و مشخص شد بین مقتول و همسرش اختلاف خانوادگی وجود داشته و با تحت نظر گرفتنِ وی و ردزنی موفق به شناسایی محل اختفای متهم شده و او را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر کردند.سرهنگ رستگار با اشاره به کشف یک قبضه سلاح کلت کمری از مخفیگاه قاتل خاطر نشان کرد: متهم به قتل همسر ۲۹ ساله خود در همان بازجویی‌های اولیه به انگیزه اختلافاتِ خانوادگی اعتراف کرد.
 
کشف 20 کیلو تریاک از بار غذای حیوانات
 مأموران پلیس فرودگاه امام خمینی(ره)، ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر تریاک را که در بسته‌های غذای حیوانات جاساز شده بود کشف کردند.
سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا در این باره اظهار داشت:‌ کارکنان گیت بازرسی پلیس فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) در حین پایش و کنترل بار همراه مسافرین خروجی به مقصد کشورهای خارجی به بسته‌های حاوی غذای حیوانات خانگی، درخصوص حمل مواد مخدر مظنون شدند و با بهره‌گیری از تجهیزات کمک بازرسی و بررسی‌های تخصصی، از بار مسافر مقدار ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر تریاک جاسازی شده در داخل بسته‌های وکیوم شده غذای حیوانات کشف کردند.
 
برادرکشی با تفنگ بادی
 فردی که با تفنگ بادی برادر ۲۲ ساله خود را به قتل رسانده بود دستگیر شد.
سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد فارس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری با سلاح گرم در یکی از خیابان‌های شهرستان فیروزآباد، مأموران پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. کارآگاهان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل ۲۸ ساله پس از درگیری متواری شده است. با رایزنی‌های صورت گرفته، متهم که عرصه را بر خود تنگ دیده بود خود را به پلیس معرفی کرد و تسلیم قانون شد. متهم علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی اعلام کرد.

جاساز 270 کیلو شیشه در تانکر سوخت
 فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف محموله ۲۷۰ کیلویی ماده روانگردان شیشه از یک تانکر سوخت در عملیات شبانه پلیس شهرستان بم خبر داد.
سردار ناصر فرشید در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان بم هنگام پایش شبانه خودروهای عبوری جاده کرمان-زاهدان به یک دستگاه تانکر حمل سوخت مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. در بازرسی دقیق از این تانکر که از سمت مرزهای شرقی عازم مرکز کشور بود ۲۷۰ کیلو ماده روانگردان شیشه به صورت جاساز در قسمت‌های مختلف آن کشف و ۲ متهم دستگیر شدند.
 
قتل همسر سابق در پلاژ ساحلی
مرد جوان وقتی متوجه شد همسرسابقش با مردی غریبه وارد یک پلاژ در نوشهر شده است هر دو را با اسلحه به قتل رساند.
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی نوشهر گفت: با اطلاع از قتل یک زن و مرد در پلاژ ساحلی نوشهر با حضور میدانی مأموران پلیس در کمتر از ۱۲ ساعت موفق به شناسایی و دستگیری عامل جنایت در این شهر شدند. در بازجویی‌ها وی مدعی شد پس از آگاهی از حضور همسر سابقش با مردی دیگر در یکی از ویلاهای منطقه یاد شده به شیوه مخفیانه وارد این بنای مسکونی شده و با شلیگ گلوله و استفاده از سلاح سرد اقدام به کشتن این زن و مرد کرده است.
 
حمله به هیأت عزاداری با خودرو
 یکی از اوباش که با خودرو به هیأت عزاداری حمله کرده بود دستگیر و روانه دادسرا شد.
سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب استان فارس گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی از اقدام مجرمانه یکی از اراذل و اوباش که با قدرت‌نمایی اقدام به ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) کرده بود مطلع شدند و دستگیری وی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. مأموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی کردند و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی موفق شدند در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کنند. در سوابق متهم چندین فقره درگیری، شرارت و خرید و فروش مواد مخدر به چشم می‌خورد.

جستجو
آرشیو تاریخی