صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

در نشست خبری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مطرح شد

طلب 90 همتی تأمین ‌اجتماعی از کارفرمایان

محدثه جعفری/ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 300 هزار کارگاه بزرگ و کوچک تحت پوشش این سازمان هستند، از بدهی 90 همتی کارفرمایان خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 55 هزار میلیارد تومان بدهی از سوی کارفرمایان به سازمان پرداخت شد.
میرهاشم موسوی در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از 46 میلیون نفر تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم توجه به حل مشکلات بویژه چالش‌های اساسی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار گرفت؛ از ناترازی مالی گرفته تا ناترازی در صندوق‌های بیمه‌ای، چرا که از سال 1392 تا پایان سال 1400 حدود 106 هزار میلیارد تومان فقط به بانک رفاه بدهی ایجاد شده بود، اما با تلاش فراوان از ابتدای سال 1402 نه‌تنها بدهی‌ها پرداخت شد بلکه نیازی به استقراض برای پرداخت مستمری و حقوق نداشتیم.
موسوی در پاسخ به سؤال «ایران» در خصوص ‌طلب این سازمان از کارفرمایان، عنوان کرد: سازمان تعامل خوبی با شرکای اجتماعی‌اش دارد و در این راستا دو مرتبه بخشودگی جرایم را اعمال کردیم. وی در ادامه با اشاره به یک میلیون و 300 هزار کارگاه بزرگ و کوچکی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: در مرحله اول 55 هزار کارگاه و در مرحله بعد حدود 75 هزار کارگاه مشمول بخشودگی جرایم شدند و طبق آمارها بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان تعامل بین سازمان و کارفرمایان در بخشودگی و تقسیط بدهی‌ها صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 55 هزار میلیارد تومان بدهی از سوی کارفرمایان به تأمین اجتماعی پرداخت شد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 90 هزار میلیارد تومان ‌طلب سازمان از صاحبان کسب‌و‌کار خصوصی است.
 
کاهش 17 درصدی پرداخت بیمه بیکاری
موسوی در پاسخ به سؤال دیگر «ایران» در رابطه با کاهش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری هم گفت: یکی از آرمان‌های شهید جمهور، حمایت از کسب‌و‌کارها و احیای کارگاه‌های کوچک و بزرگ بود، به طوری که حدود 8 هزار بنگاه با حمایت‌های شهید رئیسی حیات دوباره گرفتند و احیا شدند. همین امر در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال تأثیر بسزایی داشت، به طوری که در سه سال گذشته پرداختی مقرری بیمه بیکاری سازمان بین 15 تا 17 درصد کاهش داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی