صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

دستور شناسایی سریع زورگیران خشن در اردبیل
۲ سارق زورگیر که در حرکتی غیرانسانی با حمله وحشیانه به یک پیرزن در اردبیل از او سرقت و فرار کرده بودند، شناسایی شدند.
مرکز رسانه دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل اعلام کرد به دنبال انتشار تصاویر خفت‌گیری و زورگیری ۲ موتورسوار از یک پیرزن در یکی از محلات اردبیل، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل برای شناسایی این دو فرد دستور ویژه صادر کرد و عملیات ویژه‌ای با فوریت برای شناسایی متهمان انجام و اطلاعات تکمیلی منتشر خواهد شد.
طی روزهای اخیر، انتشار گسترده این ویدیوی خفت‌گیری در فضای مجازی موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده است و مردم، واکنش سریع دستگاه‌های متولی را خواستار شده‌اند.
سرهنگ شاهین نصرتی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتطامی استان اردبیل نیز از دستور ویژه فرمانده انتظامی استان به واحدهای عملیاتی مبنی بر پیگیری جدی موضوع و تسریع در شناسایی و دستگیری خاطیان خبر داده بود.
 
کمک به آزادی زندانی در ایام شهادت سالار شهیدان
یک نیکوکار با اهدای هزینه سالگرد فوت مادرش، بدهی یک زندانی نیازمند را در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان پرداخت کرد. این نیکوکار که در فروشگاه لوازم یدکی کار می‌کند، با واریز ۲۵ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران، بخشی از بدهی پدر یک خانواده را پرداخت کرد تا در شب شهادت امام حسین(ع) بتواند به آغوش خانواده برگردد.
وی هدف از این کار خیر را شادی روح مادرش اعلام کرد و گفت: کمک به گره‌گشایی نیازمندان گرفتار در زندان صدقه جاریه‌ای است که آثار مثبت آن در زندگی شخص خیر مشهود بوده، موجبات شادی روح درگذشتگان را نیز فراهم می‌کند.
 
فوتبالیست تیم ملوان غرق شد
بازیکن فصل اول تیم ملوان در رودخانه اشکورات رودسر غرق شد. پیکر «امیر باذکاوت» بازیکن نیم فصل اول تیم ملوان «ب» که عصر جمعه ۲۲ تیر در رودخانه‌ای در گرمابدشت اشکورات رودسر گیلان غرق شده بود، ظهر شنبه پس از ساعت‌ها جست‌وجو پیدا شد.
نیروهای هلال احمر از ساعت ۱۹:۳۰ جمعه و بلافاصله پس از گزارش حادثه، عملیات جست‌وجو را آغاز کردند. باذکاوت اهل گیلان بود و در ملوان بندرانزلی همچنین الماس تازه‌آباد چاف سابقه بازی دارد.
 
2 کشته در تصادف جاده خلخال
برخورد سواری پراید با خودروی فیدلیتی در محور «خوجین-مجره» شهرستان «خلخال» 2 کشته و 3 مجروح برجا گذاشت.
سرهنگ «وحید علیپور» رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور «خوجین-مجره» شهرستان «خلخال»؛ بلافاصله مأموران پلیس راه با همراهی مأموران انتظامی به محل اعزام شدند و مشاهده کردند بر اثر برخورد شدید سواری پراید با خودروی فیدلیتی، راننده و یکی از سرنشینان سواری پراید در دم جان باخته و دیگر سرنشین سواری پراید به همراه راننده و سرنشین فیدلیتی مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند.
رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: انحراف به چپ راننده سواری پراید هنگام سبقت غیرمجاز، علت این حادثه اعلام شده است.
 
ریزش آوار، کارگری را مدفون کرد
ریزش آوار روی کارگر ۲۱ ساله تبعه خارجی هنگام انجام عملیات عمرانی شرکت آب و فاضلاب اصفهان، وی را روانه بیمارستان کرد. محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد که یک کارگر در خیابان جی خیابان شهروند زیر آوار گرفتار شده است بنابراین نیروهای امدادی از ایستگاه‌های شماره چهار، هفت و ۱۵ برای این حادثه اعزام شدند و کارگر ۲۱ ساله تبعه خارجی را که کاملاً زیر خاک مدفون شده بود، بیرون کشیده و تحویل عوامل اورژانس دادند.
 
سفر خانوادگی برای انتقال 4 کیلو تریاک
قاچاقچی حرفه‌ای که در پوشش مسافرت خانوادگی قصد داشت 4 کیلو تریاک را به سمنان منتقل کند، با تلاش پلیس دستگیر شد. سرهنگ سید امیرحسین موسوی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: روز جمعه مأموران مبارزه با مواد مخدر از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر توسط یک قاچاقچی سابقه‌دار از استان‌های شمالی به مقصد سمنان مطلع شدند. تلاش‌های شبانه روزی مأموران منجر به شناسایی خودروی قاچاقچی شد که در پوشش مسافرت خانوادگی و همراه با اعضای خانواده‌اش از استانی شمالی عازم سمنان بود. این متهم طی یک عملیات غافلگیرانه در محور دامغان- سمنان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. در بازرسی از خودروی متهم مقدار ۴ کیلو تریاک که به صورت ماهرانه جاساز شده بود، کشف شد.
 
شاگرد کارگاه روزی 3 گرم طلا می‌دزدید
شاگرد کارگاه طلاسازی که برای تأمین هزینه مواد مخدرش حدود نیم کیلو طلا سرقت کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ «محمد چراغ» جانشین فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات این حادثه گفت: فردی با مراجعه به پلیس از سرقت طلا از یک کارگاه طلافروشی در محدوده شهرک گلشهر مشهد خبر داد و پرونده در دستور کار تیمی از مأموران انتظامی قرار گرفت. متصدی کارگاه طلافروشی گفت مدتی است با بررسی‌ حساب‌های کارگاه متوجه شده مقدار 458 گرم طلا کسری داشته‌اند.
 مأموران در بررسی میدانی و بازبینی دوربین‌های مداربسته به شاگرد 27 ساله مغازه مظنون شده و مشخص شد که سرقت‌های سریالی توسط شاگرد مغازه رخ داده و این فرد به صورت بسیار ماهرانه روزانه حدود 2 تا 3 گرم از طلاها را سرقت می‌کرده است. با دستگیری متهم، وی اعتراف کرد در 6 ماهه گذشته برای تأمین هزینه‌های مواد مخدر، طلاها را سرقت کرده و به 3 نفر مالخر فروخته است. با کشف 50 گرم از طلاهای مسروقه تحقیقات برای دستگیری 2 مالخر دیگر با هماهنگی قضایی ادامه دارد.
 
انهدام شرکت هرمی در ملایر
اعضای یک شرکت هرمی که فعالیت غیرقانونی داشتند، در شهرستان ملایر دستگیر شدند. سرهنگ «کیانوش نورمحمدی» فرمانده انتظامی شهرستان ملارد با تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر رفت و آمد مشکوک عده‌ای جوان به یک خانه در یکی از مناطق شهری ملارد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
 پس از تحقیقات فنی پلیسی و با اخذ دستور قضایی، مأموران پلیس آگاهی شهرستان ملارد وارد ساختمان مورد نظر شده و 10 نفر از اعضای یک شرکت کلاهبرداری هرمی را دستگیر کردند و تعدادی دفاتر آموزشی و چند عدد گوشی از آنان کشف شد.

جستجو
آرشیو تاریخی