صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

سرکرده یک باند کلاهبرداری از بیماران دستگیر شد

گروه حوادث/  مرد شیاد که با تشکیل یک باند سازمان یافته در مراکز درمانی یکی از استان‌های مرکزی کشور از بیماران و پرسنل بیمارستان‌ها کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.
  سرهنگ ضرغام آذین معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا در تشریح این خبر، اظهار کرد: با توجه به گزارشی مبنی بر کلاهبرداری مالی و سازمان یافته در یکی از مراکز درمانی استان‌های مرکزی کشور که سبب نارضایتی و احساس ناامنی شهروندان شده بود رسیدگی این پرونده در دستور کار کارآگاهان عملیات ویژه قرار گرفت.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد، افرادی با تشکیل باند ضمن کسب اطلاعات خصوصی و محرمانه شبکه سلامت (بیماران - پزشکان) و ارتباط با بیماران و پرسنل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در سطح شهر با انجام اقدامات متقلبانه و فریبکارانه به صورت کاملاً حرفه‌ای و سازمان یافته کلاهبرداری و اخاذی می‌کردند.
 معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا گفت: با توجه به اینکه این اقدامات مجرمانه باعث تشویش و ایجاد احساس ناامنی در مراکز درمانی شده بود و همچنین حساسیت و اهمیت موضوع پی‌جویی و شناسایی عامل و عاملان دخیل در این پرونده به طور جدی در دستور کار کارآگاهان مرکز عملیات ویژه قرار گرفت.
با اقدامات جامع اطلاعاتی و کارآگاهی ضمن شناسایی هویت متهم اصلی که سابقه‌دار بود پلیس توانست وی را در یک عملیات پیچیده و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و سپس برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل کند. سرهنگ ضرغام آذین با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر همدستان اعضای این باند حرفه‌ای و سازمان یافته ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان و افسران اطلاعاتی مرکز عملیات ویژه این پلیس، موجب ارتقای سطح امنیت روانی مراکز درمانی و شبکه سلامت این استان شد که تقدیر و رضایتمندی سایرین را در پی داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی