صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

بخش خصوصی خواستار لغو ویزا برای کشورهای دیگر است

راهی برای افزایش گردشگران ورودی

زیست بوم/ رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران لغو روادید با 28 کشور دنیا را در سال گذشته یکی از بهترین اتفاق‌های حوزه گردشگری در دولت رئیس جمهور شهید، ابراهیم رئیسی دانست و خواستار ادامه روند لغو ویزا با کشورهای دیگر شد. در حال حاضر، شهروندان 30 کشور جهان می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند.
وی  از اثرات مثبت گردشگری در اثر لغو روادید خبرداد. حرمت‌الله رفیعی به ایلنا گفت: لغو روادید یکطرفه با ۳۰ کشور دنیا یکی از بهترین اتفاقاتی بود که در دولت سیزدهم انجام گرفت. یکی از مطالبات جدی بخش خصوصی این است که دولت به حذف فیلترها در صنعت گردشگری کمک کند و به لغو روادید یکطرفه ادامه دهد.
«رفیعی» گفت: هر چند که برخی از فعالان گردشگری با لغو روادید یکطرفه مخالفت می‌کنند اما بنده یکی از افرادی هستم که از این تصمیم دولت استقبال کرده‌ام چراکه لغو روادید با کشورهای دنیا، برداشتن یکی از فیلترهای گردشگری و ورود توریست به ایران است.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران افزود: شاید این ۳۰ کشوری که ایران با آنها لغو روادید کرده است مبدأ و مقصد گردشگری ایران نباشد اما تعداد زیادی از این کشورها می‌توانند به‌عنوان مبدأ و مقصد گردشگری ما باشند.
به گفته وی، یکی از تلاش‌های فعالان گردشگری در بخش خصوصی، راه انداختن چرخ‌های گردشگری و ورود توریست به ایران است و همواره یکی از موانع ما برای آمدن توریست موضوع لغو روادید بوده است. رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران با مقایسه کشورهای گردشگرپذیر ادامه داد: اگر ۹۰ میلیون گردشگر وارد کشور فرانسه می‌شود یا اینکه گردشگر ورودی به ترکیه پس از پاندمی کرونا در حدود ۵۵ میلیون نفر است بخش عمده‌ای از این اتفاق به لغو روادید این کشورها با دیگر کشورهای دنیا برمی‌گردد.
وی تأکید کرد: لغو روادید برداشتن یکی از فیلترهای رونق گردشگری است. نه‌تنها مسیر را باز می‌کند و هزینه سفر را کاهش می‌دهد بلکه موانع زیادی را برای یک گردشگر
برطرف می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی