صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

قراردادهای بلندمدت اجاره مشمول 100 درصد معافیت مالیاتی
دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه انعقاد قراردادهای بلندمدت اجاره مشمول معافیت‌های مالیاتی ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی هستند از تجهیز بنگاه‌های معاملات املاک به دستگاه کارتخوان اندروید خبر داد.
یاسر دستمالچیان با تأکید بر اینکه طبق ماده یک قانون ساماندهی بازار املاک و مستغلات معافیت‌های مالیاتی برای افرادی که قراردادهای خود را در سامانه خودنویس ثبت می‌کنند در نظر گرفته شده است، توضیح داد: موجران و مستأجرانی که قراردادهای خود را در سامانه خودنویس ثبت کنند طبق تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم شامل معافیت مالیاتی می‌شوند که این مالیات برای مالکان تهرانی واحدهایی تا ۱۵۰ متر مربع و برای مالکانی که در سایر مراکز استان‌ها هستند، واحدهای تا ۲۰۰ مترمربع را شامل می‌شود.
دستمالچیان ادامه داد: همچنین مالکانی که متراژ واحدهای مسکونی مورد اجاره آنها بیش از ۱۵۰ متر در تهران و بیش از ۲۰۰ متر در سایر مراکز استان‌هاست چنانچه قرارداد واحدهای خود را بلندمدت منعقد کنند برای معاملات ۲ ساله تا ۷۰ درصد و برای معاملات ۳ ساله تا ۱۰۰ درصد مشمول مالیات خواهند شد.

رشد ۹۷ درصدی توسعه ناوگان ریلی در دولت سیزدهم
رشد ۹۷ درصدی توسعه ناوگان ریلی در دولت سیزدهم با حمایت از بخش خصوصی و تولید داخل، با تولید و بازسازی چهار هزار و ۳۱۷ دستگاه انواع ناوگان ریلی رقم خورد.
 آمارهای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد، تولید و بازسازی چهار هزار و ۳۱۷ دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم به انجام رسید.
برپایه این گزارش، در سه ساله دولت سیزدهم رکورد تاریخ راه‌آهن در تولید و بازسازی لکوموتیو شکسته شد، به‌طوری‌که با تولید و بازسازی ۹۳ دستگاه لکوموتیو به ارزش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، رشد ۴۸ درصدی در این حوزه حاصل شد.
علاوه بر آن، با تولید چهار هزار و ۵۸ دستگاه انواع واگن باری نو در دولت سیزدهم به ارزش ۱۴ هزار میلیارد تومان، رکورد تاریخ راه‌آهن در تولید واگن باری نو با رشد ۱۰۶ درصدی شکسته شد.
ساخت و بهره‌برداری از پنج مرکز تعمیراتی لکوموتیو به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و احداث و بهره‌برداری از ۶ جایگاه بهینه سوخت‌رسانی به لکوموتیوها به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان، از دیگر دستاوردهای دولت مردمی در حوزه ریلی است.

جستجو
آرشیو تاریخی