صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

 حاشیه‌سازی رادیکال‌ها بر مبنای اطلاعات غلط
 خبر اول اینکه،در حالی که سرپرست ریاست جمهوری و سایر ارکان دولت در حال مقدمه‌چینی برای انتقال بی‌حاشیه قدرت به دولت منتخب هستند، برخی جریان‌ها و افراد با مستمسک قراردادن نامه رئیس‌جمهور منتخب، در حال حاشیه‌سازی برای امری هستند که اساساً وجود خارجی ندارد. پس از سرپرستی محمد مخبر بر قوه مجریه، وی در بخشنامه‌ای به همه بخش‌های قوه مجریه، خواهان توقف جابه‌جایی‌های مدیریتی و مانند آن شد. پس از پایان انتخابات، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب نیز در نامه‌ای به مخبر درخواست مشابهی را مطرح کرد که پیش‌تر در میانه خردادماه از سوی سرپرست ریاست جمهوری اجرایی شده بود. با وجود این، در حالی که هیچ انتصاب یا جابه‌جایی در بخش‌های مختلف قوه مجریه وجود ندارد و درصورت وجود نیز از سوی بازرسی ریاست جمهوری ابطال می‌شود، برخی جریان‌ها، انتصاب‌ها و جابه‌جایی‌های مدیریتی در بخش‌های عمومی غیردولتی را دستمایه حاشیه‌سازی خود قرار داده‌اند. این در حالی است که این بخش‌ها خارج از قوه مجریه تعریف می‌شوند که از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سخنگوی دولت به آن پاسخ داده شد. این همه در حالی است که به گفته یک منبع آگاه، پس از بخشنامه سرپرست ریاست جمهوری، بازرس ویژه رئیس‌جمهور نسبت به موضوع خودداری از هرگونه تغییر ساختار یا جابه‌جایی نیروها ورود جدی داشته و برخی انتصابات را لغو کرده است. با این تفاسیر به نظر می‌رسد حاشیه‌سازی برخی از چهره‌های تندرو در شرایطی که هنوز نه دولتی آمده نه دولتی رفته، ممکن است دولت چهاردهم را تحت‌الشعاع قرار دهد.

پاسخ سخنگوی دولت به ادعای بدهی دولتی
 خبر دیگر اینکه، سخنگوی دولت ادعاهای برخی تندروها را که با هدف ایجاد بحران‌های امنیتی و سیاسی برای دولت‌های سیزدهم و چهاردهم صورت می‌گیرد، تکذیب کرد. علی بهادری جهرمی نوشت: پس از ادعای استعفای کابینه، مدعی خالی کردن سدها شدند که پاسخ داده شد؛ آن‌گاه بدهی‌های ۱۰ سال گذشته و شهرداری‌ها را به نام دیگری جا زدند! وی اضافه کرد: لطفاً آرامش فکری منتخب مردم را با فضاسازی خلاف واقع به‌ هم نزنید. حیف است به‌ جای آماده خدمت شدن، اینقدر زود با ‎سهم‌خواهی دولت جدید را درگیر حاشیه کنید! گفتنی است پس از پایان انتخابات، برخی افراد تندرو مسائلی را در جامعه مطرح کردند که علاوه بر بی‌پایه و اساس بودن، می‌تواند نگرانی‌های سیاسی و امنیتی را به وجود آورد. به نظر می‌رسد این اقدامات، با هدف ایجاد تنش در عرصه سیاسی و اخلال در جابه‌جایی صحیح قدرت صورت می‌گیرد. از جمله این ادعاها، استعفای کابینه و ادعای دیگر، خالی کردن سدها با هدف ایجاد بحران برای دولت‌های سیزدهم و چهاردهم است.

تشییع و خاکسپاری پیکر شهید حادثه ناوشکن سهند در خوزستان
 دست آخر اینکه،  پیکر ناوسروان شهید سعید خسروی‌پور از کارکنان نیروی دریایی ارتش که در جریان حادثه ناوشکن سهند به شهادت رسیده بود دیروز با حضور مردم شهیدپرور شوش دانیال در استان خوزستان تشییع و به خاک سپرده شد. در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید خسروی‌پور که همزمان با ایام شهادت مظلومانه امام حسین علیه‌السلام برگزار شد جمعی از یگان‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی و اداری شهرستان شوش حضور داشتند.  حجت‌الاسلام سید محمد امام از روحانیون برجسته خوزستان و رئیس حوزه علمیه شوش در حرم مطهر دانیال نبی علیه‌السلام بر پیکر وی نماز گزارد و سپس پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای شوش آرام گرفت. شهید سعید خسروی‌پور متولد ۱۳۵۷‌زاده شوش، از  پرسنل سهند بود. ناو‌شکن سهند که برای تعمیر به یکی از اسکله‌های مربوط به صنایع دریایی بندرعباس اعزام شده بود روز دوشنبه گذشته دچار سانحه شد. این ناو در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادل خود را از دست داد و غرق شد. در جریان این حادثه، شماری از پرسنل ناوشکن سهند نیز مصدوم شدند که برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی