محسن کاوه: رقبای یونس در چند جبهه قدرتمند هستند

تیم ملی کشتی آزاد با پنج کشتی‌گیر راهی بازی‌های المپیک می‌شود و با این‌حال همه این پنج نفر شانس مدال دارند. یکی از اوزانی که شانس مدال دارد، وزن 74 کیلوگرم است. یونس امامی در وزنی دوبنده تیم ملی را به تن می‌کند که با چند قهرمان جهان و المپیک مبارزه کرد. محسن کاوه که چند ماهی است سرمربی تیم ملی کشتی آزاد شده، حالا درباره آخرین وضعیت تیم ملی در المپیک گفت: «به مدال‌های خوشرنگ امیدوار هستیم، اما باید بدانیم که المپیک آوردگاه بزرگی است و رقابت در آن سخت و دشوار است. همان‌طور که ما خودمان را برای المپیک نسبت به بقیه مسابقات جهانی بیشتر تجهیز می‌کنیم؛ دنیا هم همینطور است.»
محسن کاوه درباره میزان آمادگی تیم ملی هم ادامه داد: «اگر بخواهم روراست حرف بزنم دنیا از ما جلوتر است. اگر ما یک پروسه 6 ماهه را برای آمادگی المپیک در نظر می‌گیریم، دنیا یا بهتر بگویم کشورهای طراز اول یک پروسه حداقل 4 ساله را برای این کار در نظر دارند. پس مطمئناً بقیه تیم‌ها هم با آمادگی کامل پا به المپیک می‌گذارند. البته تاریخ المپیک نشان داده در بسیاری از موارد ورزشکارانی بودند که در اولین سال حضورشان در المپیک مدال طلا گرفته‌اند؛ مثلاً کشتی‌گیری از امریکا که در جهانی ۲۰۰۷ باکو رتبه‌ای بهتر از بیستم دنیا به دست نیاورد، در المپیک 2008 پکن به قهرمانی رسید.»
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره آخرین وضعیت یونس امامی برای حضور در المپیک و شانس کسب مدال او در پاریس گفت: «74 کیلوگرم وزن پرترافیکی به لحاظ وجود کشتی‌گیران با کیفیت است. در 74 کیلو هم یونس امامی کشتی‌گیر خوبی است ولی در این وزن «کایل دایک» امریکایی دارنده چندین مدال جهانی و المپیک حضور دارد. البته نبود سیداکوف، کشتی‌گیر روس که خودش قهرمان جهان و المپیک است و یکی از نوابغ دنیا محسوب می‌شود، یک پوئن مثبت است اما در نبود او چندین کشتی‌گیر دیگر روس حضور دارند. یونس رقبایی دارد که در چند جبهه قدرتمند هستند. بعضی‌ها تکنیکی و سریع هستند و بعضی مثل ختاگ تسابولوف نماینده صربستان، راسادین کشتی‌گیر تاجیک، کشتی‌گیران فرانسوی و ژاپنی هم به جهت قدرت، حریفان نزدیکی برای یونس محسوب می‌شوند. بنابراین یونس باید از چند جهت برای این بازی‌ها آماده باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی