یونس امامی: سیداکوف نابغه است

قدر فرصت المــــــــــــپیک را می دانم

ستاره تیم ملی کشتی آزاد اولین و شاید آخرین المپیکش را در پاریس تجربه می‌کند. یونس امامی که  دو مدال برنز جهانی را دارد، حالا باید در پاریس برای رسیدن به مدال تلاش کند. آن‌ هم در وزنی که یکی از شلوغ‌ترین و سخت‌ترین اوزان مسابقات است. البته غیبت سیداکوف به عنوان مدعی اول این وزن شاید یک نکته مهم برای یونس امامی باشد اما با این‌ حال چهار کشتی‌گیر روس در این وزن  روی تشک می‌روند.
هر چند که یونس امامی اعتقاد دارد دیگر از هیچ یک از رقبایش هراس ندارد: «وزن 74 کیلوگرم همیشه یک وزن شلوغ و پر مدعی بوده اما با این‌ حال از اسم و عنوان هیچ یک از رقبا نمی‌ترسم و تقریباً با تمامی آنها کشتی گرفته‌ام.»
یونس امامی با اشاره به غیبت سیداکوف به عنوان یکی از ستاره‌های این وزن ادامه داد: «سیداکوف یک نابغه است و این را در سال‌های اخیر ثابت کرده است. او قهرمان دوره گذشته این وزن است و طبیعی است که غیبتش  روی  سطح مسابقات تأثیر می‌گذارد اما واقعیت این است که اگر در نبود او یکی از مدعیان اصلی  حذف شده، اما واقعاً نمی‌توان با اطمینان از قطعیت مدال حرف زد.»
امامی همچنین با بیان اینکه سیداکوف نیست اما چهار روس دیگر به پاریس می‌آیند، ادامه داد: «کشتی‌گیران روس قبلاً در تیم ملی روسیه به مسابقات می‌آمدند اما حالا در ترکیب بسیاری از کشورها کشتی‌گیران روسیه حضور دارند و این کار را واقعاً سخت کرده است.»
 نفر سوم جهان در سال‌های 2019 و 2022 درباره میزان آمادگی خودش هم گفت: «این اولین و شاید هم آخرین المپیکم باشد. تمام توانم را می‌گذارم که بهترین نتیجه را بگیرم. در این مدت هم در تمرینات شرایط خوبی داشتم و بعد از مدتی که به دلیل مشکلات شخصی در اردو نبودم اما با کمک مسئولان فدراسیون و کادرفنی تیم ملی توانستم در تمرینات و اردوها به طور منظم حضور داشته باشم.»
 یونس امامی همچنین گفت: «برای رسیدن به مدال المپیک تمام توانم را می‌گذارم و قدر فرصت المپیک را می‌دانم. خوب می‌دانم که شاید دیگر این فرصت را نداشته باشم و باید به بهترین شکل از آن استفاده کنم. از هیچ رقیبی هم هراس ندارم؛ امیدوارم پاریس مرا به آرزوی دیرینه‌ام برساند.»

جستجو
آرشیو تاریخی