صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

فعالیت‌های سودجویانه مالیاتی قابل شناسایی شده است

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای تحول در نظام مالیاتی کشور، گفت: با هوشمندسازی نظام مالیاتی، فعالیت‌های سودجویانه مالیاتی با اشراف بر داده‌محوری قابل شناسایی شده است و این فعالیت‌ها به حداقل خواهد رسید.
سید احسان خاندوزی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی با مشارکت دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت دانش بنیان و افتتاح ارائه خدمات مالیاتی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اظهار داشت: حرکت به سمت داده‌محوری شروع شده که امیدواریم این روند استمرار یابد. وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به افتتاح آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی گفت: این آزمایشگاه برای استفاده کاربران و پژوهشگران جهت تحلیل داده‌ها اختصاص یافته است. وی ادامه داد: برای اجرای این آزمایشگاه‌ها در وزارت اقتصاد با مقاومت‌های زیادی روبه‌رو بودیم که اکنون با رعایت اصل محرمانگی این دسترسی برای پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است. خاندوزی با اشاره به اینکه اطلاعات برای تحلیل‌ها موردنیاز شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: هوشمندترین و برترین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به دستگاه‌های کشور در حکمرانی و تصمیم‌گیری کمک کنند.
وزیر اقتصاد تأکید کرد: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را می‌توان در قالب قراردادها و اجرای طرح‌های فناورانه به رسمیت شناخت؛ همچنین انتظار داریم دولت چهاردهم نیز تعاملات سازنده‌ای بین دولت و دانش و پژوهش کشور را با سرعت بیشتری ادامه دهد. وی به اصل شفافیت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: شرکتی در زیرمجموعه‌های دولتی نداریم که داده‌های آنها ارائه نشده باشد مگر جز چند شرکت که اطلاعات آنها محرمانه است. آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی با مشارکت دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت دانش بنیان و ارائه خدمات مالیاتی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی امروز سه‌شنبه افتتاح شد. در این آزمایشگاه داده‌کاوی سازمان امور مالیاتی ۱۱۰ منبع اطلاعاتی درون و برون‌سازمانی، بیش از یک هزار جدول و ۲۵ هزار فیلد اطلاعاتی نگهداری می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی