صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

مدیرکل شوراهای آموزش‌و‌پرورش:

برگزاری آزمون ورودی و اخذ وجه در مدارس هیأت امنایی ممنوع است

مدیر کل شوراهای آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برگزاری آزمون ورودی و اخذ وجه در مدارس هیأت امنایی غیرقانونی و ممنوع است، گفت: هر مدرسه‌ای که برای جذب دانش‌آموز در این مدارس آزمون بگیرد، تخلف کرده است.
به گزارش ایرنا، هادی عابدی با بیان اینکه برگزاری آزمون ورودی و اخذ وجه در مدارس هیأت امنایی ممنوع است، اظهار کرد: هیچ تأییدیه‌ای بابت گرفتن آزمون در مدارس هیأت امنایی به هیچ مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان در محدوده جغرافیایی مدرسه قائل نیستیم. وی افزود: تاکنون هیچ نامه‌ای بابت این کار به مدارس هیأت امنایی ارسال نشده است، هر مدرسه‌ای برای جذب دانش‌آموز در این مدارس آزمون بگیرد، کاملاً تخلف کرده است.
مدیرکل شوراهای آموزش و پرورش یادآورشد: براساس آیین‌نامه مدیریت مدارس به شیوه هیأت امنایی، کلاس‌های فوق برنامه کاملاً اختیاری است و اگر دانش‌آموزی در این کلاس‌ها شرکت می‌کند، هزینه آن را باید پرداخت کند و اگر شرکت نمی‌کند به طور طبیعی هزینه‌ای هم نباید پرداخت کند.
عابدی با اشاره به اینکه مدارس هیأت اُمنایی کاملاً دولتی هستند و حق دریافت مبلغی تحت عنوان شهریه را ندارند، اضافه کرد: ثبت نام دانش‌آموزان در این مدارس فقط براساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی