خبر و مصاحبه

محرومیت سه ورزشکار دوپینگی
امید نجفی، محمد امین زهیر و امیرعلی فریدی اسد برای ۳ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شدند. امید نجفی و محمد امین زهیر، ورزشکاران پاراپاورلیفتینگ و امیرعلی فریدی اسد، کشتی‌گیر آزادکار به خاطر دوپینگ به سه سال محرومیت از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محکوم شدند.
افسران کنترل دوپینگ ایران نادو، در نمونه داخل مسابقه (IC) امید نجفی وجود ماده ممنوعه اکساندرولون را تأیید کردند، در تست زهیر ماده متاندینون و در خون فریدی اسد ماده‌های ممنوعه تستسترون، نوراندروسترون، اتیوکولانولون، ترنبولون و... تأیید شد.


بوکسور نوجوان به کما رفت
بوکسور نوجوان ملایری با ضربه‌ای که در مسابقه انتخابی استان به سرش خورد، به کما رفت.
یاسین موسی‌خانی بوکسور نوجوان ملایری در رقابت‌های بوکس انتخابی استان رده زیر 17 سال، به خاطر ضرباتی که  حین‌ مبارزه به سرش وارد شد، دچار خونریزی مغزی شد و به کما رفت.
او بعد از انتقال  به بیمارستان، جراحی طولانی مدتی داشت که خوشبختانه تا به حال خطر رفع شده و به گفته پزشکان وضعیت موسی‌خانی پایدار بوده اما همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.


شروع اردوی تکواندوکاران المپیکی
تکواندوکاران المپیکی با برگشت از کمپ پاریس، امروز در تهران تمریناتشان را شروع می‌کنند. مهدی حاجی‌موسایی، ابوالفضل زندی، مهران برخورداری، علی خوش‌روش، محمدحسین یزدانی، هادی خالقیان، علیرضا حسین‌پور، مهدی عابدینی و آرین سلیمی 9 تکواندوکار مرد و مهلا مؤمن‌زاده، ناهید کیانی، مبینا نعمت‌زاده و یلدا ولی‌نژاد 4 تکواندوکار زن، اردونشینانی هستند که به طور جداگانه تا زمان اعزام چهار المپیکی زیر نظر کادرفنی تیم‌های ملی مردان و زنان ایران تمرین می‌کنند. مهران برخورداری، آرین سلیمی، مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی چهار تکواندوکار مسافر پاریس هستند.


پرچمدار المپیک: حقوق ندارم
دختر المپیکی تنیس روی میز و پرچمدار کاروان ورزشی ایران در المپیک پاریس، در بازدید وزیر ورزش از اردو، نداشتن حقوق و هزینه‌های بالای راکت و رویه را مهمترین دغدغه‌اش دانست. او به کیومرث هاشمی گفت: «خوشحالم که به اردوی ما آمدید و حضور مسئولان باعث دلگرمی است. برای سومین بار است که به المپیک می‌روم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم. مهم‌ترین دغدغه من تجهیزات است. در ماه باید ۱۶ میلیون تومان برای تعویض رویه راکت هزینه کنم. ما حقوق هم نداریم و تمام قراردادهای من صرف پینگ‌پنگ می‌شود و امیدوارم این مسأله حل شود.»


سومین مدال غواص ایرانی در جهانی
ششمین روز مسابقات غواصی آزاد قهرمانی جهان صربستان با  سومین مدال غواص ایرانی همراه شد.
محمدحسین زارعی غواص ملی‌پوش در ادامه مسابقات آزاد غواصی قهرمانی جهان در بخش استخری و در شهر بلگراد با ثبت رکورد 145 متر مدال نقره ماده مونوفین در رده جوانان را به دست آورد و روی سکو ایستاد.
در این ماده ورزشکاران ترکیه و فرانسه روی سکوهای اول و سوم ایستادند.
سیدمازیار حسینی دیگر نماینده کشورمان هم با ثبت رکورد 130 متر، در جایگاه چهارم قرار گرفت.
زارعی پیش از این دو مدال نقره دیگر هم صید کرده بود.


CAS سهمیه المپیک الفتی را
تأیید کرد
دادگاه حکمیت ورزش درخواست ژیمناست استرالیایی برای سهمیه المپیک را رد و دیروز اعلام کرد که مهدی الفتی برنده پرونده خواهد بود.
الفتی در پایان مسابقات جام جهانی ژیمناستیک قطر در وسیله پرش خرک با وجودی که امتیاز خوبی نگرفت اما توانست به دلیل بالاتر بودن رنکینگ سهمیه المپیک پاریس را بگیرد. بعد از اینکه فدراسیون جهانی این سهمیه را برای ایران اعلام کرد، ژیمناست استرالیایی از فدراسیون جهانی و مهدی الفتی شکایت کرد و درخواست داشت تا سهمیه المپیک الفتی حذف و به او داده شود. در همین راستا چهارشنبه ۱۳ تیر نیز جلسه آنلاین دادگاه حکمیت ورزش (CAS) به مدت بیش از چهار ساعت تشکیل شد و در نهایت دیروز اعلام شد که ایران برنده این پرونده است. مهدی الفتی بعد از ۶۰ سال برای ژیمناستیک ایران سهمیه گرفته است و در کنار ندا شهسواری پرچمدار کاروان ایران در پاریس خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی